Kiian, kuten monen muunkin JYSKiläisen työura on saanut alkunsa kesätöistä. Lukion jälkeen Kiian työarkea rytmittivät monet erilaiset keikkatyöt, kuten tuote-esittelyt, myynnin edistämiset ja promootiot.
"Kun keväällä 2020 korona nosti päätään, aloitin uuden työn etsinnän. Asiakkaana minulla oli hyviä kokemuksia JYSKistä, ja Palokan myymälästä huokui luottavainen fiilis. Tuohon porukkaan haluan mukaan."
Monelle työntekijälle hyvin hoidettu kesätyö JYSKissä johtaa vakituisen työsopimuksen saamiseen. Kiian työsopimus muutettiin kesän 2020 jälkeen 25-tuntiseksi.
– "Muistan vieläkin sen onnen läikähdyksen rinnassani, kun myymäläpäällikkö tuli antamaan kiitosta hyvin hoidetusta työstä. Hän halusi antaa lisää vastuuta ja vakinaistaa sopimukseni. Olen aina arvostanut JYSKissä mahdollisuutta saada vastuuta ja uusia tehtäviä."
Kiia vietti kaksi vuotta Palokan myymälässä myyjänä ja huonekalujen tuoteryhmävastaavana. Keväällä 2022 hän siirtyi apulaismyymäläpäälliköksi uuteen Keljon myymälään Jyväskylässä.
– "Seitsemän kuukauden jälkeen Keljossa minua pyydettiin Vantaan Tammistoon myymäläpäällikköharjoittelijaksi. Olin aina halunnut muuttaa pääkaupunkiseudulle, ja nyt elämäntilanteeni mahdollisti sen. Muutto oli hyppy tuntemattomaan."
– "Kaikki meni kuitenkin hyvin. JYSKin muuttoavun avulla siirtyminen sujui vaivattomasti, ja sain lämpimän vastaanoton. Uusien kollegoiden kanssa hitsauduttiin nopeasti yhteen – se on JYSKiläinen yhteenkuuluvuus, ja se on hienoa."
Oman alueensa myynti- ja tuotekouluttajana Kiia edistää henkilöstön osaamista ja huolehtii, että palvelun laatutaso on kaikissa JYSKin myymälöissä samalla hyvällä tasolla. JYSKillä uskotaan jatkuvan oppimisen malliin, jossa koulutusta annetaan työpaikalla työtehtävien lomassa kuukausittain.
– Kouluttautumalla kehittyy ammattilaisena, oppii uutta ja saa vahvistusta opittuihin asioihin. On myös tärkeää päästä peilaamaan muiden kokemuksia ja tilanteita. Tämäkin rikastuttaa omaa osaamista ja tietää miten reagoida, kun omalle kohdalle tilanne osuu. Koulutuksissa luodaan myös yhteistä fiilistä ja tunnetta. Koulutusten jälkeen olen itsekin todella inspiroitunut.
– On todella hienoa, että JYSK panostaa henkilöstön kouluttautumiseen ja siihen, että työntekijät kehittyvät ammattilaisina. Koulutus on huolenpitoa ja se lisää työhyvinvointia, summaa Kiia.
JYSKillä esihenkilöt ovat aktiivisesti läsnä arjessa, kuuntelevat ja osoittavat kaikin tavoin, että henkilöstön asiat ovat tärkeitä. Esihenkilön luottamus heijastuu työntekijöiden tekemiseen ja motivaatioon.
– Arvostan, että minulla on ollut mahdollisuus kehittyä, vaikka ei ole koulutusta tai tutkintoa vaan on luotettu siihen minun tekemiseeni ja asenteeseeni. Kun kokemusta ja osaamista on tullut, haastetaan taas piirun verran ja seurataan kehittymistä. Aina olen saanut tehdä, kukaan ei ole ollut jarruttamassa, kertoo Kiian omasta kehittymisestään.
– Haaveilen omasta myymälästä ja omasta tiimistä ja siitä, miten hitsaudumme yhteen. Odotan, että pääsen johtamaan omaa myymälää, tekemän siitä omanlaiseni, pureutumaan siihen mikä myy parhaiten ja toteuttamaan powerlinia. Oma on aina oma, vaikka meillä on nyt täälläkin Tammistossakin hyvä tiimi. Katsotaan mihin polkuni johtaa. Olen kaikelle avoin.
Työ JYSKillä on lisännyt itsevarmuuttani ja luottoa omaan tekemiseeni. Asiakaspalvelussa olen tottunut toimimaan erilaisten ihmisten kanssa ja vuorovaikutustaidot ovat kehittyneet. Olen myös ennakkoluuloton, utelias ja rohkea. Lupaudun helposti uusiin asioihin, en liikaa mieti tai pelkää asioita vaan hyppään uusiin juttuihin. Elämä kantaa ja JYSK kannattelee. Saan tukea ja tsemppiä kollegoilta, on luottoa ihmisten hyvyyteen.
– Kyllä tässä työssä parasta ovat asiakkaat. Palvelukokemuksen karttuessa tuntuu hienolta, että voi olla asiakkaille avuksi. Olemme monesti mukana asiakkaiden tärkeissä elämäntilanteissa. On saattanut mennä kattilat jakoon, tai vanhukselle tarvitaan uusi sänky palvelutaloon muutettaessa. Me ei olla pelkkiä myyjiä tai tuote-esittelijöitä, vaan päästään mukaan asiakkaan elämään. Joskus lähtee todella diippejä juttuja, kun päästään asiakkaan kanssa samalle aaltopituudelle.
– Ja onhan se hieno tunne, kun asiakas tulee uudestaan, tunnistaa ja tervehtii jo kaukaa. Silloin tietää, että on osannut rakentaa luottamuksellisen suhteen asiakkaan kanssa.
Haemme aina uusia sitoutuneita kollegoita työskentelemään kanssamme.
Hae meille saavuttaaksesi niin ammatilliset, kuin henkilökohtaisetkin tavoitteesi.