JYSKin nimen juuret juontavat Tanskan Jyllannin niemimaille, josta JYSKin perustaja Lars Larsen on kotoisin. Tanskan sana jysk tarkoittaa jyllantilaista, henkilöä tai esinettä, joka on kotoisin Tanskan Jyllannista. Jyllantilaisuuteen liitetään yleensä ahkeruuden ja luotettavuuden arvot.
Aivan aluksi JYSKin nimi oli JYSK SENGETØJSLAGER, vapaasti käännettynä suomeksi "JYSKin vuodevaatteiden varastomyymälä ja Suomessakin JYSK tunnettiin ensin nimellä JYSK Vuodevaatevarasto. JYSKin laajentuessa eri maihin pitkästä nimestä tuli haaste. Vuodesta 2000 alkaen nimi on ollut Saksaa lukuunottamatta JYSK. Vuonna 2021 Saksa siirtyi käyttämään nimen DÄNISCHES BETTENLAGER sijaan JYSK.
Skandinaaviset juuremme ovat perustamme sille, kuinka toimimme. Arvojemme pohja on kiinni skandinaavisissa juurissamme, kuten rehellisyys ja kunnioitus, niin asiakkaita, kuin kollegoitamme kohtaan.
Kauppias, kollega ja yrityshenki - ovat kolme perusarvoamme, jotka kaikki työntekijämme jakavat JYSKissä. Arvomme tulevat perustajaltamme Lars Larsenilta ja ilmaisevat yksinkertaisesti tapaamme käyttäytyä sekä asennoitua muita kohtaan.
JYSK Leadership ilmaisee käytöstä ja asennetta, jota odotamme esihenkilöiltämme joka päivä. Kolme olennaista JYSK Leadershipin arvoamme ovat Leader, Coach ja Communicator. Nämä peilaavat vahvasti skandinaavisiin juuriimme, sillä me luotamme toisiimme ja uskomme delegointiin sekä vapauteen ottaa vastuuta. Täten skandinaaviset juuremme myös ohjaavat meitä sen osalta, kuinka johdamme yritystä.
Valmentaminen ja työntekijöiden kehittäminen laadukkaalla palautteella on valtaisa osa meidän johtamisemme filosofiaa.
Meille on hyvin tärkeää, että johtamisella varmistamme kaikkien osallistuvan yhteisten tavoitteiden saavuttamiseen. Ei siksi, että heidän täytyy, vaan siksi, että he haluavat.
Meillä on odotukset työntekijöillemme, mutta mielestämme työntekijöillä kuuluu myös olla odotukset JYSKille työnantajana ja työpaikkana.
Täten olemme määrittäneet työntekijälupauksemme perustuen siihen, miten he JYSKin näkevät säännöllisissä työtyytyväisyystutkimuksissamme. Näistä tutkimuksista saamme arvokasta tietoa siitä, mitä työntekijämme odottavat meidän lupaavan.
Me todella uskomme meidän työntekijälupauksiimme ja elämme niiden mukaan joka päivä:
Meillä JYSKissä kykyjä arvostetaan, heittäytyminen ja sitoutuminen palkitaan. Kehittäminen ja tiimihenki ovat osana arkea. Meillä töissä on hauskaa ja vauhdikasta.
Asetamme tavoitteita, kilpailemme ja pyrimme olemaan aina parempia, kuin eilen. Myös tiimihengen rakentamisessa ja onnistumisten juhlimisessa.
JYSK Awards-henkilöstögaalassa juhlitaan vuosittain päättyneen tilikauden onnistumisia ja palkitaan parhaat, kuten vuoden myymälä ja vuoden myyjä. Hyvästä tunnelmastaan kiitosta saanut juhla on JYSKiläisten mielestä ihan supertapahtuma. Työnantaja kustantaa matkat juhlapaikalle, majoittumiset ja ruokailut.
Palkinnoksi vuoden myymälän henkilökunta lähtee matkalle eurooppaan. Lue vuoden 2022 Kokkolan myymälän matkatunnelmia.
Kansainvälisenä yrityksenä JYSK on päivittäin yhteydessä tuhansiin asiakkaisiin, työntekijöihin ja toimittajiin. Toimintamme ja tekomme vaikuttavat ympäristöömme, ja siksi yrityksenä haluamme kantaa vastuumme. Toimintatapamme olemme määritelleet vastuullisuusstrategiaamme: Huipputarjouksia kaikille sukupolville. Strategia sisältää viisi painopistealuetta, jotka ovat meille yrityksenä tärkeitä.
Lue lisää strategiastamme ja painopistealueistamme täältä.
Me etsimme aina sitoutuneita kollegoita mukaan tiimiimme. JYSKssä me tarjoamme sinulle erilaisia mahdollisuuksia kehittyä ja saavuttaa omat tavoitteesi.