Asiakaspalvelukeskus antoi Johannalle laajan ymmärryksen JYSKin toiminnasta, sillä asiakaskohtaamiset ulottuivat myymälöihin, logistiikkaan, B2B-myyntiin ja kuluttajaviranomaisiin.
– "Opin hallitsemaan useita järjestelmiä ja huomasin, kuinka nopeasti pystyn sopeutumaan uusiin asioihin. Työ valmisti minua tuleviin rooleihin ja antoi itseluottamusta ottaa enemmän vastuuta. Minusta tuli rohkeampi ja ymmärsin, että pystyn selviytymään ja menestymään monissa uusissa haasteissa. Se, mitä rakastan JYSKissä, on mahdollisuus vaihtaa roolia, vahva tuki oppimiselle ja kollegoiden halu auttaa. Asiakaspalvelutyö toi minussa esiin vahvuuksia, joita en ollut aiemmin huomannut."
Asiakaspalvelutyö on vahvistanut Johannan itseluottamusta, paineensietokykyä ja aloitteellisuutta. Roolinsa kautta hän sai syvällisen ymmärryksen JYSKin liiketoiminnasta sekä eri osastojen ja sidosryhmien rooleista.
– "Minulle asiakaspalvelu oli portti hallinnollisiin tehtäviin. Kun pääsin näkemään läheltä, millaista työskentely hallinnossa ja markkinoinnissa pääkonttorilla on – ja samalla tein itseni tunnetuksi muille – oli paljon helpompaa hakea uusia tehtäviä. Olin jo osa tiimiä."
Johanna opiskeli media-alaa, ja ura markkinoinnin parissa oli aina ollut hänen unelmansa. Vuonna 2018 hän haki ja sai uuden tehtävän Sales and Marketing Assistantina myynnin ja laajentumisen osastolla. Tässä uudessa roolissa hänen työkielekseen tuli englanti, ja yhteydet kansainvälisiin kollegoihin vahvistuivat.
– "Pääsin vihdoin tavoittelemaan unelmaani ja työskentelemään alalla, joka todella innostaa minua. Kampanjalehdet, mainokset, visuaalinen sisältö – kaikki kiehtoi minua. Ymmärsin, että tämä on se suunta, johon haluan kehittyä ja kasvaa."
Vuonna 2020 Johanna otti jälleen uuden uraloikan siirtyessään Social Media & Digital Coordinator -rooliin, jossa hän keskittyi digitaaliseen markkinointiin ja sosiaaliseen mediaan.
JYSKin yrityskulttuuri on tehnyt Johannaan vahvan vaikutuksen, ja alun perin lyhytaikaiseksi suunniteltu työ onkin muuttunut urapoluksi. Kollegojen mentorointi Ukrainassa ja Ruotsissa on myös avannut hänelle uusia näkökulmia omaan osaamiseensa.
– "On ollut uskomattoman palkitsevaa jakaa omaa osaamista ja tukea muita. Mentorointi on avannut minulle uusia näkökulmia ja vahvistanut omaa ammatillista itsevarmuuttani.
– En olisi koskaan uskonut, että viivyn täällä näin pitkään. Minulla ei ollut aavistustakaan, kuinka monipuolisia mahdollisuuksia JYSK tarjoaa. Viimeisen vuoden aikana roolini on kehittynyt merkittävästi digitalisaation nopean kehityksen myötä. Saan haastaa itseäni joka päivä. Unelmani on siirtyä entistä kansainvälisempään rooliin – mahdollisesti esihenkilöksi tai tiiminvetäjäksi. Olen myös erittäin kiinnostunut kouluttamaan muita."