JYSKissä sujuvan asiakaspalvelun edellytys on toimiva varasto. Logistiikkavastaavana Juhanin tärkeimmät tehtävät ovat huolehtia myymälän työturvallisuudesta ja pitää varasto timanttisessa järjestyksessä. Varastoon tulee kerran viikossa noin 30–70 lavallista tavaraa.
– Kuorman purussa on äärimmäisen tärkeää, että tavarat järjestetään heti oikeille paikoilleen. Näin varmistetaan, että asiakaspalvelu toimii jouhevasti ja nopeasti. Asiakas saa haluamansa tuotteen, eikä varastossa tuhlaannu turhaa aikaa, kertoo Juhani.
– Jotkut tuotteistamme ovat raskaita, joten tuotteiden sijoittelussa tulee noudattaa tiettyä logiikkaa. Työturvallisuus näkökulmasta oikea nostotekniikka on äärimmäisen tärkeä asia. Se on asia jonka käyn ensimmäisenä läpi uuden työntekijän kanssa, muistuttaa Juhani.
Logistiikkavastaavan päivittäisiin tehtäviin kuuluu myös asiakastilausten käsittely, kuormien vastaanottaminen ja kuormalavojen palautukset sekä varaston järjestyksen ylläpito, reklamaatioiden hoito ja varaston hallinnolliset tehtävät kuuluvat logistiikkavastan toimenkuvaan. Logistiikkavastaava osallistuu myös myymäläntoimintaan ja on tärkeä henkilö asiakaspalvelussa.
Juhani on päässyt näkemään miten asiat ovat kehittyneet JYSKissä 20 vuodessa. Kehitys on ollut hurjaa tietotekniikassa, myymälän kalustuksessa ja koulutuksessa.
– Kehitystä on ollut mukava seurata ja olla osana muutosta. Ennen myymälän tilaukset soitettiin puhelimella Ruotsin Nassjön logistiikkakeskukseen, myyntitiskit rakennettiin itse lavoista ja kyltit tekstattiin. Nyt tilaukset onnistuvat nopeasti järjestelmän kautta, josta tulostetaan myös hinnat ja kyltit. Myymälän esillepano on hyvin etukäteen mietitty ja konseptoitu. Se mikä ei ole muuttunut, on että JYSKissä on aina välitetty ihmisistä. Ihmiset huomioidaan ja apua saa aina, jos sitä tarvitsee, kiittelee Juhani.
Joensuun myymälä on kasvanut neljän hengen myymälästä 17 kollegan tiimiksi. Meno on rentoa ja hommia tehdään hyvässä hengessä. Myymälän puolella Juhani hurmaa asiakkaat ystävällisyydellään ja tuotetietoudellaan.
– Nykyisin asiakkaita on helpompi lähestyä ja puhuttelu on rennompaa. Ennen asiakkaita teititeltiin ja kauppaa saatettiin vääntää pitkäänkin. Nyt asiakkaat kiertelevät enemmän katsomassa ja vertailevat netissä.
Juhani kiittelee sitä miten hyvässä talossa ja hyvän tiimin kanssa on ollut mukavaa tehdä töitä.
– JYSKissä on parasta se, että ihmiset otetaan huomioon, on aina välitetty. Ketään ei koskaan jätetä yksin. Siksi olen jäänyt taloon. Ja jos apua tarvitaan, sitä kyllä saa, kiittelee Juhani.
Haemme aina uusia sitoutuneita kollegoita työskentelemään kanssamme.
Katso avoinna olevat logistiikkavastaan työpaikat