Luo urasi JYSK-myymälässä

Tarjoamme sinulle mielenkiintoisia ja monipuolisia uravaihtoehtoja. 

Meillä on jokaiselle toimenkuvalle räätälöity perehdytys- ja koulutusohjelma.

Liity joukkoomme – ja luo ura suuressa ja kansainvälisessä vähittäiskaupan ketjussa! 

 

Luo urasi JYSK-myymälässä

Tarjoamme sinulle mielenkiintoisia ja monipuolisia uravaihtoehtoja. 

Meillä on jokaiselle toimenkuvalle räätälöity perehdytys- ja koulutusohjelma.

Liity joukkoomme – ja luo ura suuressa ja kansainvälisessä vähittäiskaupan ketjussa! 

 

Työskentele myyjänä JYSKissä

  • Toimit kauppiashenkisesti, sinetöit kaupat ja myyt päätuotteeseen sopivia oheistuotteita.  
  • Saat toimenkuvaasi vastaavan perehdytyksen, jonka myötä sinusta tulee osaava ja ammattitaitoinen myyjä.  
  • Suoriudu hyvin ja ansaitse bonusta – yhdessä tiimisi kanssa. 
  • Sinulla on mahdollisuus nopeaan ja laajaan urakehitykseen JYSKissä. 
  • Tule työskentelemään yritykseen, joka pitää hyvää huolta työntekijöistään.  
  • Meillä on vahva ja erityislaatuinen yhteistyön kulttuuri ja henki.  

Myyjän tehtävät ja vastuualueet:

  • Olet hyvä myyjä ja vaikutat osaltasi koko myymälän ja tiimisi suoriutumiseen ja menestykseen.  
  • Olet aina asiakkaiden saatavilla, lähestyt asiakkaita aktiivisesti ja palvelet heitä ammattimaisella otteella huomioiden kunkin yksilölliset tilanteet ja tarpeet. Täytät ja jopa ylität asiakkaiden odotukset löytämällä heille parhaan mahdollisen ratkaisun. 
  • Hallitset myös varastotyöskentelyn: tuotteiden purkaminen varastopakkauksista hyllyyn, kuorman purku varastossa, varaston valmistelu seuraavia toimituksia varten, tuotteiden toimittaminen asiakkaille varastosta ja niin edelleen.
  • Otat omaksesi laajan tuotetietouden ja päivität osaamistasi jatkuvasti. 
  • Pidät osaltasi myymälästandardit korkealla; myyjänä tehtävänäsi on varmistaa, että myymälä on siisti ja kutsuva – 100 % myyntivalmiudessa kaiken aikaa.
  • Huolehdit, että oma tuoteryhmäalueesi on siisti, selkeä ja tuotteet oikeilla paikoillaan ja hinnat näkyvillä.  
  • Käsittelet tuotepalautukset ja reklamaatiot asiakkaiden ja tavarantoimittajien kanssa.  
  • Seuraat myyntiraportteja ja olet kiinnostunut myymäläsi suoriutumisesta.  
  • Uusien kampanjoiden valmistelut sekä hintakylttien työstäminen.  

 

 

Tämä tehtävä on täydellinen sinulle, jos...

  • olet kunnianhimoinen ja sinulla on palava halu tehdä kauppaa ja jatkuvasti kehittää osaamistasi
  • olet tuloshakuinen ja motivoitunut aikaansaamaan tuloksia yhdessä tiimisi kanssa
  • olet työtä pelkäämätön, jämpti ja halukas oppimaan ja kehittymään
  • olet ulospäinsuuntautunut ja lähestyt ihmisiä aktiivisesti heidän kanssaan keskustellen  
  • pidät kiireisestä työympäristöstä, jossa ei ole kahta samanlaista päivää
  • olet joustava ja osaat priorisoida tehtäväsi  
  • olet hyvä ja auttavainen kollega ja tiimipelaaja
  • olet energinen, karismaattinen ja ajattelutapasi on positiivinen

 

 

 Tutustu meihin ja ota selvää, mitä me voimme tarjota sinulle!

  • Ota selvää myyjän toimenkuvasta ja yrityskulttuuristamme myymälöissämme klikkaamalla kohtaa “Tapaa Jonathan…”. Jonathan on yksi myyjistämme ja hän kertoo seuraavassa hieman lisää siitä, millaista on työskennellä JYSKissä.

 

Heräsikö sinulla kysyttävää?

  • Jos sinulla heräsi kysymyksiä liittyen kyseiseen toimenkuvaan, älä epäröi olla yhteydessä JYSK Suomen HR-osastoomme hrfi@jysk.com

Olen työskennellyt JYSKissä yli neljä vuotta yliopisto-opintojeni ohella. Myyjän työ JYSKissä on haastavaa, mutta sitäkin palkitsevampaa. JYSK-urani aikana olen kehittynyt huomattavasti myyntimiehenä sekä oppinut paljon omista vahvuusalueistani. Työ on monipuolista ja koen, että osaamiseni kehittämiseen on todella panostettu.

Opintojen ja työn yhteensovittaminen on sujunut hienosti ja esimieheni on suhtautunut myönteisesti järjestelyyni. Opinnoissani suuntaudut HR-tehtäviin, ja onkin ollut hienoa, että olen saanut myös koulutustani tukevia työtehtäviä vastuulleni myymälässäni, kuten esim. kouluttamista ja mahdollisuuden osallistua rekrytointiprosesseihin. Teen myös tarvittaessa käännöstöitä JYSKille myyjän työni ohella.

Opintoihini liittyen, suoritan myös työharjoitteluni pääkonttorimme HR-osastolla. JYSK on erinomainen työpaikka opiskelijoille tarjoten erilaisia uramahdollisuuksia myös opintojen jälkeen.

 

Millaista on työskennellä myyjänä JYSKissä?

  • Pääasiallinen tavoitteemme on varmistaa paras mahdollinen liikevaihto ja tarjota asiakkaillemme ammattitaitoista palvelua ja myönteinen ostokokemus.  
  • JYSKissä on paljon sääntöjä, konsepteja ja asioita, jotka jokaisen työntekijän tulee sisäistää. Mutta kunhan vain tarttuu härkää sarvista ja opiskelee ne toimintatavoikseen, tekee töitä hyvällä asenteella ja on valmis kehittymään myyjänä ja asiakaspalvelijana, pärjää varmasti!   
  • Myymälässämme on paras ryhmähenki, mikä todella antaa virtaa jokaiseen työpäivään.  
  • Myyjän tulee olla tuloshakuinen ja hänen tulee tiedostaa, miten hän vaikuttaa tiimiin ja koko myymälän suoriutumiseen.
  • Haluamme tehdä asiakkaan ostokokemuksesta miellyttävän. Toivotamme heidät aina iloisesti tervetulleiksi myymäläämme tarjoten ammattitaitoista palvelua.
  • Yksikään työpäivä ei ole samanlainen. Se voi olla joskus haastavaakin, mutta rakastan haasteita ja niiden voittaminen ja menestyminen on palkitsevaa.
  • Myyjän työ on melko itsenäistä. Työtehtäväsi kullekin työpäivälle on suunniteltu vuorovastaavan toimesta, mutta koska tilanteet muuttuvat koko ajan, tulee sinun itse priorisoida ja huolehtia, että tehtävät tulevat tehdyiksi. Tämä on yksi syy, miksi mielestäni myyjän työ JYSKissä on mielekästä – sinun ei odoteta tekevän vain se, mitä sanotaan. JYSKissä voit itse vaikuttaa työhösi.
  • Työ voi joskus olla melko fyysistä ja likaistakin, etenkin kun työskennellään varastossa. Se on kuitenkin mukavaa vastapainoa myyntityölle...

 

Millaisia haasteita kohtaat työssäsi?

  • Myymälässä on aina kiire, joten työtahdin on oltava tehokas ja jokaisen tiimin jäsenen on priorisoitava ja huolehdittava omat tehtävät ajallaan kuntoon. Meidän tulee varmistaa, että myymälä on inspiroiva ja kutsuva kaiken aikaa – kiireestä huolimatta.  
  • Meidän tulee omaksua paljon tuotetietoutta. Valikoimassamme on valtavasti tuotteita ja meidän tulee tietää jokaisesta tuotteesta ajantasaisin tieto, jotta annamme ammattitaitoisen ja vakuuttavan kuvan itsestämme asiakkaille.  
  • Tilanteet tyytymättömien asiakkaiden kanssa voivat joskus olla haastavia, mutta toisaalta taas todella palkitsevia, kun onnistut tarjoamaan myös tällaiselle asiakkaalle myönteisen ostokokemuksen ja ammattimaisen kuvan JYSKistä.  
  • Myös lisämyynti on joskus vaikeaa erityisesti niissä tilanteissa, kun asiakas on lähtenyt ostamaan vain jotain tiettyä yksittäistä tuotetta. Silloin myyjän tulee todella päästä hyvään keskusteluyhteyteen asiakkaan kanssa. On kuitenkin hieno tunne, kun yrittäminen palkitaan.   

 

Kuvaile hieman myymäläsi työilmapiiriä ja tiimiä.

  • Tiimityö ja tiimihenki myymälässämme ovat jotain erityislaatuista ja se todella saa jokaisen meistä ponnistelemaan vielä hieman kovemmin. Rohkaisemme toisiamme antamaan kaikkemme ja tekemään kaiken 100 % töissä.
  • Mielestäni työkulttuurimme on todella kannustava. Jokainen pyrkii toimimaan hyvänä kollegana toisille – autetaan, jaetaan tietoa ja sellaista.  Ylläpitääksemme tällaisen hengen ja toimintakulttuurin meidän tulee kunnioittaa toisiamme, olla joustavia ja pysyä positiivisina.
  • Meillä on töissä hauskaa, mutta silti suhtaudumme työhömme ja työtehtäviimme vastuullisesti. Työporukkamme on kuin iso perhe. JYSKissä on onnistuttu rekrytoimaan myymälöihin ihmisiä, jotka todella tuovat toistensa parhaat puolet esiin.
  • Myymälässämme on todella hyvä ilmapiiri ja mielestäni se vaikuttaa positiivisesti myös asiakkaiden ostoskokemuksiin. Uskon, että asiakkaamme voivat todella aistia myönteisen työilmapiirimme ja se vaikuttaa myös heihin. Koska ostopäätökset perustuvat suurimmaksi osaksi tunteisiin, myymälähenkilökunnan luoma myönteinen ilmapiiri ei voi olla vaikuttamatta tähänkään.

 

Miksi suosittelet JYSKiä työpaikaksi muille? 

  • JYSK on todella kilpailukykyinen työnantaja ja on hienoa työskennellä yrityksessä, joka on taloudellisesti menestyvä, vakaa ja jatkuvasti kehittyvä.  
  • JYSKissä on mahdollista saada vastuuta ja päästä tekemään monipuolisia ja haastaviakin työtehtäviä. Jos vain haluat ja teet paljon töitä näyttääksesi, mihin pystyt – uramahdollisuutesi ovat lähes loputtomat. Niin kuin JYSKin virallinen iskulause sanookin: “Bring dedication – Meet possibilities”. Tartu siis työhösi vaadittavalla vakavuudella ja keskity kehittämään taitojasi ja osaamistasi, näin varmistat mahdollisuutesi siirtyä JYSKin urapolulla eteenpäin.  

 

Työskentele tuoteryhmävastaavana JYSKissä

  • Vastaat yhdestä myymäläsi neljästä tuoteryhmästä.
  • Sinulla on mahdollisuus vaikuttaa oman tuoteryhmäsi myyntiin ja muihin avainlukuihin.  
  • Suoriudu hyvin ja ansaitse bonusta – yhdessä tiimisi kanssa.  
  • Sinulla on mahdollisuus nopeaan ja monipuoliseen urakehitykseen JYSKissä.  
  • Tule työskentelemään yritykseen, joka pitää hyvää huolta työntekijöistään.  
  • Meillä on vahva ja erityislaatuinen yhteistyön kulttuuri ja henki.  

Myymälän tuoteryhmiä ovat: 

  • Peitot/tyynyt ja vuodevaatteet
  • Huonekalut ja puutarhakalusteet
  • Tekstiilit ja kodin käyttötavarat
  • Patjat

 

Tuoteryhmävastaavan vastuualueet:

  • Vastaat, että tuoteryhmäalueesi on siisti ja myyvä ja että hyllyt ovat täynnä ja konseptin mukaiset.  
  • Varmistat, että tuoteryhmäsi tuotteet on oikein hinnoiteltu ja valmiina kampanjaan.
  • Sinulla on laaja tuotetuntemus tuoteryhmäsi tuotteiden osalta ja osaat myydä niitä asiakkaillemme.  
  • Koulutat kollegoitasi ja pidät heidät ajan tasalla tuoteryhmääsi koskevien päivitysten osalta.
  • Osallistut uusien kampanjoiden suunnitteluun ja toteutuksin oman tuoteryhmäsi osalta.
  • Osallistut tuotetilausten tekemiseen varmistaen, että alueesi hyllyt ovat aina täynnä ja että hyvin myyviä tuotteita on tarpeeksi varastossa.
  • Tunnet asiakkaamme ja huomioit heidän tarpeensa, toiveensa ja tilanteensa yksilöllisesti. 
  • Jaat hyviä vinkkejä ja tuotetietouttasi myös kollegoille muihin myymälöihin.  

 

Tämä tehtävä on täydellinen sinulle, jos...

  • haluat vastuuta ja mahdollisuuden vaikuttaa myymäläsi avainlukuihin ja kokonaissuoriutumiseen.  
  • haluat työskennellä dynaamisessa ja kiireisessä ympäristössä ja pystyt tekemään montaa tehtävää samanaikaisesti.  
  • olet yrittäjähenkinen, jämpti ja halukas oppimaan ja kehittymään jatkuvasti.
  • olet täynnä energiaa, karismaa ja suhtaudut myönteisesti ympäristöösi, tulevaa sekä muutoksiin.
  • sinulla on hymy herkässä ja olet myynti- ja palveluhenkinen asettaen aina asiakkaan ykköseksi tarjoten heille erityislaatuisen ostokokemuksen.  
  • pystyt saattamaan tehtäväsi loppuun ja motivoimaan itseäsi kiireisen työpäivän aikana.  
  • olet tiimipelaaja ja aina valmis auttamaan.  

 

Tutustu meihin ja ota selvää, mitä me voimme tarjota sinulle!

Ota selvää tuoteryhmävastaavan toimenkuvasta ja yrityskulttuuristamme myymälöissämme klikkaamalla kohtaa “Tapaa Mette…”. Mette on yksi tuoteryhmävastaavistamme ja hän kertoo seuraavassa hieman lisää siitä, millaista on työskennellä JYSKissä.

Heräsikö sinulla kysyttävää?

Jos sinulla heräsi kysymyksiä liittyen kyseiseen toimenkuvaan, älä epäröi olla yhteydessä JYSK Suomen HR-osastoomme hrfi@jysk.com

Millaista on työskennellä tuoteryhmävastaavana JYSKissä?  

  • On hienoa saada vastuuta ja mahdollisuus vaikuttaa myymälän asioihin. Tuoteryhmävastaavana voit vaikuttaa mm. tuotteiden esillepanoon ja somistuksiin – eli siihen, mitä asiakas näkee asioidessaan myymälässämme. Tuoteryhmävastaavan tehtävä jo itsessään motivoi minua paljon – mutta yleisesti JYSK on hyvä antamaan työntekijöilleen vastuuta ja vaikutusmahdollisuuksia heidän niin halutessaan.  
  • Olen niitä ihmisiä, jotka rakastavat kiireisiä työpäiviä. En halua viettää työpäiviäni vain istuen tekemättä mitään. JYSK-myymälässä on aina jotain tekemistä – kun ei ole asiakkaita, on ainakin tuhat muuta tehtävää hoidettavana.
  • On hienoa, että voin tarjota asiakkaillemme sellaista palvelua, jollaista toivoisi itsekin saavansa. Kaikissa JYSK-myymälöissä asiakkaat todella toivotetaan tervetulleiksi.  Se on hienoa.
  • Meillä on myymälämme sisäisiä kilpailuja, mutta kilpailemme myös muiden myymälöiden kanssa. On hienoa, kun saa mahdollisuuden kehua omaa myymäläänsä parhaista tuloksista. Meillä on myös hyviä kannustimia, kuten bonusjärjestelmä ja henkilökunta-alennus.  
  • On upeaa olla hyvän tiimin jäsen tässä myymälässä, mutta yhteistyö muidenkin myymälöiden kanssa on tiivistä. JYSKissä on erinomainen yrityskulttuuri, jossa ihmiset todella auttavat ja tukevat toisiaan. Kun kerran pääsee JYSKiläiseksi, täältä ei halua lähteä pois. 

 

Millaisia haasteita kohtaat työssäsi?

  • Työpäivään mahtuu useita eri tehtäviä – aina on jotain tekemistä. Toiset päivät ovat todella kiireisiä; paljon asiakkaita ja asiakastilauksia. Jalkojen päällä mennään koko päivä.
  • Seuraamme joka päivä tuoteryhmiemme liikevaihtoa ja muita avainlukuja, ja jos alueeni luvut ovat heikot, on minun vastuullani tehdä korjaavat toimenpiteet, jotta myynti alueella saadaan taas tavoitetasolle. Toimenpiteet voivat olla esim. parhaiden myyntipaikkojen päivittämistä, tuotetuntemuksen kouluttamista tai jopa koko osaston uudelleen järjestäminen.   

 

Kuvaile hieman myymäläsi työilmapiiriä ja tiimiä. 

  • Olemme todella vahva tiimi ja meillä on loistava yhteishenki. Haastamme toisiamme ammatillisesti työhön liittyvissä asioissa. Jos pidät tiimityöskentelystä, JYSK on täydellinen työpaikka sinulle.  
  • Ilmapiiri myymälässä on aina iloinen ja energinen.  
  • Olemme jakaneet hyvin vastuita myymälässämme. Luotamme toisiimme ja annamme toisillemme positiivista palautetta.  

 

Miksi suosittelet JYSKiä työpaikaksi muille?  

  • JYSK on todella hyvä työpaikka. Täällä voit todella onnistua ja menestyä.
  • Kilpailuhenkisille ihmisille JYSK on paras työpaikka, koska täällä kilpailet koko ajan kollegoidesi ja muiden myymälöiden kesken – ja se on hauskaa.  
  • Henkilökohtaisesti olen kehittynyt paljon. Olen itsenäistynyt, aikuistunut ja tullut vastuuntuntoisemmaksi. JYSKistä saat hyviä työkaluja myös elämään yleisesti.  
  • Voin vakuuttaa, että jos joskus työskentelet JYSKissä, et koskaan täysin halua päästää siitä irti.
  • Jos haluat ja teet töitä sen eteen, voit luoda todella pitkän uran todella nopeastikin.

 

Mitä seuraavaksi?

  • Kun aloitin JYSKissä, tavoitteenani oli joku päivä olla todella hyvä ja osaava myynti- ja palveluvastaava.
  • Mutta nykyään tavoitteeni on olla joku päivä myymäläpäällikkö. Joten toivottavasti työskentelen myymäläpäällikkönä jossain lähialueeni myymälöistä seuraavan viiden vuoden sisään.  
  • Ja yksi asia, jonka tiedän aivan varmasti on, että tulen jatkossakin työskentelemään JYSKissä. 

Työskentele logistiikkavastaavana JYSKissä

  • Vastuullasi ovat varaston päivittäiset rutiinitehtävät ja niiden organisointi.
  • Huolehdit tavarantoimitusten vastaanotosta sekä asiakastilausten käsittelystä.   
  • Koulutat kollegoitasi varastotyöskentelyyn liittyvissä tehtävissä (tavaranvastaanotto, tuotteiden tilaaminen, kärrykonsepti, jne) varmistaaksesi hyvän ja turvallisen työympäristön.
  • Meillä on vahva ja erityislaatuinen yhteistyön kulttuuri ja henki.  
  • Sinulla on mahdollisuus nopeaan ja ammattimaiseen urakehitykseen JYSKissä. 
  • Tule työskentelemään yritykseen, joka pitää hyvää huolta työntekijöistään.  

Logistiikkavastaavan vastuualueet:

  • Asiakaspalvelu ja myynti
  • Varmistaa tehokas ja turvallinen tavaranvastaanotto ja tuotteiden käsittely varastossa.  
  • Käsitellä, kirjata ja tarkistaa toimitukset.
  • Purkaa myymälään menevät myyntikappaleet pois pahvilaatikoista ja täyttää varastokärryt valmiiksi, jotta tuotteiden hyllyttäminen myymälässä sujuu kätevästi.   
  • Lähettää asiakkaille asiakastilausten saapumisilmoitukset.
  • Asiakastilausten kirjaaminen ja merkitseminen varastossa.
  • Siistin ja hyvin organisoidun varaston sekä jätteiden oikeanlaisen käsittelyn varmistaminen.
  • Tyhjien lavojen kerääminen ja organisointi varastossa.  
  • Ajantasaisten tilausten ja toimitusten varmistaminen.  
  • Varastoon ja logistiikkaan liittyvien asioiden kouluttaminen ja tiedottaminen myymälässä.

 

Tämä tehtävä on täydellinen sinulle, jos...

  • olet järjestelmällinen ja huolellinen.  
  • pystyt hahmottamaan kokonaisuuksia myös dynaamisessa ja hektisessä työympäristössä.
  • haluat vastuuta.
  • pidät fyysisestä työstä.  
  • olet työtäpelkäämätön.
  • olet erinomainen tiimipelaaja, joka on aina valmis auttamaan – asiakkaita ja kollegoitaan.

 

Tutustu meihin ja ota selvää, mitä me voimme tarjota sinulle!

Ota selvää logistiikkavastaavan toimenkuvasta ja yrityskulttuuristamme klikkaamalla kohtaa “Tapaa Kasper…”. Kasper on yksi logistiikkavastaavistamme ja hän kertoo seuraavassa hieman lisää siitä, millaista on työskennellä JYSKissä.

Heräsikö sinulla kysyttävää?

Jos sinulla heräsi kysymyksiä liittyen kyseiseen toimenkuvaan, älä epäröi olla yhteydessä JYSK Suomen HR-osastoomme hrfi@jysk.com

Millaista on työskennellä logistiikkavastaavana JYSKissä? 

  • On todella hienoa, että vastaan myymälän varastosta.  
  • Aloittaessani myymälässä sain ensin perusperehdytyksen myyjän työhön. Tämä osio kesti pari kuukautta. Vasta sen jälkeen esimieheni ja kollegani kouluttivat minulle logistiikkavastaavan työtehtävät.  
  • Mukavat kollegat ovat minulle kaikki kaikessa. Myymälämme on täynnä energiaa, ehkä siksi koska olemme melko nuori tiimi. Koemme kuitenkin olevamme tärkeä osa muuta JYSKin organisaatiota ja kokonaisuutta.  
  • Jos mieleeni tulee mikä vain kysymys, voin helposti olla yhteydessä vaikkapa naapurimyymälän logistiikkavastaavaan ja kysyä häneltä neuvoa. Olen tutustunut muidenkin myymälöiden työntekijöihin erilaisissa koulutuksissa sekä myymäläprojekteissa.  
  • JYSKissä täytyy olla koko ajan valmiina ja valppaana vastaanottamaan uusia muutoksia ja päivityksiä. JYSKissä tapahtuu koko ajan jotain: uusia tuotteita, uusia kampanjoita, uusia sesonkeja, jne. Kehitämme jatkuvasti toimintaamme ja toimimme monissa asioissa edelläkävijänä!

 

Millaisia haasteita kohtaat työssäsi?

  • Jos minulla tulee jotain kysyttävää varastoon liittyen, voin aina soittaa esim. toiselle logistiikkavastaavalle toiseen myymälään ja kysyä neuvoa. Opittavaa on paljon – ja etenkin alussa minulla oli todella paljon kysyttävää. Nyt olen tottunut etsimään tietoa myös itsenäisemmin ja hyödyntämään mm. JYSK Facebookia ja JYSKnettiä.
  • Tekemistä ja työtä on TODELLA paljon ja logistiikkavastaavan vastuu on suuri. Onkin erityisen tärkeää, että kommunikointi muiden tiimin jäsenten kanssa on aktiivista, jotta muutkin pystyvät työskentelemään varastossa, löytämään etsimänsä ja pitämään varaston kuosissa, myös silloin, kun en itse ole työvuorossa.

 

Kuvaile hieman myymäläsi työilmapiiriä ja tiimiä.

  • Autamme toinen toistamme. Aina! Erityisesti silloin, kun on kiirettä kaikki auttavat ja puhaltavat yhteen hiileen – vaikka oma työvuoro olisikin jo päättynyt 10 minuuttia sitten.
  • Olemme todella energinen tiimi ja tiimihenkemme on korkea. On hauskaa mennä töihin! 
  • Myymälässämme on aina hyvä tunnelma ja heitämme porukalla hyvää juttua!

 

Miksi suosittelet JYSKiä työpaikaksi muille? 

  • JYSKissä on todella paljon erilaisia uramahdollisuuksia. Halutessasi voit kavuta urapolullasi nopeastikin. Hyvin suoriutuvat ja päämäärätietoiset työntekijät voivat mennä todella pitkälle urallaan JYSKissä.
  • Tiimihenki – ei epäilystäkään. Parempaa yhteishenkeä ja tiimiä saa hakea. JYSK on täynnä todella hyviä työkavereita, joilta voi aina pyytää apua.
  • JYSK on todella hyvä työpaikka, joka tarjoaa hyvät työkalut.  
  • Yleisesti, JYSKissä työympäristöön liittyvät asiat toimivat todella hyvin. Täällä todella huolehditaan työntekijöistä.  

Työskentele hallintovastaavana JYSKissä

  • Hallintovastaavana varmistat, että myymäläsi hallinnolliset rutiinit toimivat.
  • Koulutat kollegoitasi hallinnollisiin rutiineihin liittyvissä asioissa.
  • Meillä on vahva ja erityislaatuinen yhteistyön kulttuuri ja henki. 
  • Sinulla on mahdollisuus nopeaan ja ammattimaiseen urakehitykseen JYSKissä. 
  • Tule työskentelemään yritykseen, joka pitää hyvää huolta työntekijöistään.  

Hallintovastaavan vastuualueet:

  • Säännöllinen raportointi: raporttien luominen, seuranta, tiedottaminen, toimenpiteiden suunnittelu.
  • Myymälän sisäisten toimintatapojen varmistaminen myymälässä.
  • Info-taulun säännöllinen päivittäminen
  • Toimistotarvikkeiden ja muiden oheismateriaalien tilaaminen (esim. ostoskassit, kynät, kylttimateriaalit, kuittirullat, wc-papaerit, jne.)
  • Kassajärjestelmän hallinta ja kouluttaminen uusille työntekijöille myymälässä.  
  • Henkilökunnan kouluttaminen hallinnollisiin tehtäviin liittyvissä asioissa.
  • Myynnin ja asiakaspalvelun varmistaminen, niin että jokainen asiakas poistuu myymälästä tyytyväisenä ja hymyissä suin.
  • Ympäristöystävällisen ja kauppiashenkisen toiminnan varmistaminen myymälässä (esim. rikkinäisten tuotteiden palauttaminen takaisin tavarantoimittajille tai jälleenmyynti edullisempaan hintaan roskiin heittämisen sijaan).

 

Tämä tehtävä on täydellinen sinulle, jos...

  • olet perusteelinen ja järjestelmällinen
  • olet tuloshakuinen
  • pystyt keskittymään yksityiskohtiin
  • haluat vastuuta.
  • olet työtäpelkäämätön.
  • olet erinomainen tiimipelaaja, joka on aina valmis auttamaan – asiakkaita ja kollegoitaan.
  • pystyt hahmottamaan kokonaisuuksia myös dynaamisessa ja hektisessä työympäristössä.

 

Tutustu meihin ja ota selvää, mitä me voimme tarjota sinulle!

Ota selvää hallintovastaavan toimenkuvasta ja yrityskulttuuristamme klikkaamalla kohtaa “Tapaa Andrea…”. Andra on yksi hallintovastaavistamme ja hän kertoo seuraavassa hieman lisää siitä, millaista on työskennellä JYSKissä.

Heräsikö sinulla kysyttävää?

Jos sinulla heräsi kysymyksiä liittyen kyseiseen toimenkuvaan, älä epäröi olla yhteydessä JYSK Suomen HR-osastoomme hrfi@jysk.com

Millaista on työskennellä hallintovastaavana JYSKissä?

  • Oletko koskaan kuullut sanontaa “Retail is detail”? Tämä on niin totta, erityisesti, kun työskentelee hallintovastaavana JYSKissä.  
  • Työvuoroni alkuun tarkistan intranetistämme, nimeltä JYSKnet, toteutuneet myynnit, uusimmat tiedotteet ja päivitykset, kyseisen työpäivän myyntitavoitteet sekä työtehtävät myynnin ja asiakaspalvelun lisäksi.  
  • Vastuullani on huolehtia myös, että mahdolliset hintapäivitykset ja kampanjahinnat ovat oikein ja paikallaan.
  • Vastaan kampanjakylttien tulostamisesta ja varmistan, että tuotehälytys on kunnossa.  
  • Työskentelen myös asiakastilausten parissa yhteistyössä logistiikkavastaavan kanssa.

 

Millaisia haasteita kohtaat työssäsi?

  • Minulle suurin haaste on huomioida pienetkin yksityiskohdat, jotta työni lopputulos on täydellinen ja virheetön. Se ei kuitenkaan ole stressaavaa, vaan ennemminkin motivoivaa: on hienoa, että minulla on mahdollisuus käyttää ja kehittää taitojani ja osaamistani. Kotiin päästyäni olen iloinen, kun tiedän hoitaneeni kaikki työtehtäväni täydellisesti – työn laadusta tinkimättä.  

 

Kuvaile hieman myymäläsi työilmapiiriä ja tiimiä.

  • Hyvä ryhmähenki on ehdoton edellytys toimivalle tiimille JYSKissä, ja se vaatii ponnisteluja meiltä jokaiselta. Kaikki tiimimme jäsenet tietävät, että he voivat luottaa JYSKin konsepteihin ja tiimiinsä, työ on hauskempaa ja asiakkaat tyytyväisempiä.

 

Miksi suosittelet JYSKiä työpaikaksi muille? 

  • Mielestäni parasta JYSKissä on se, että me voimme kasvaa yhdessä sekä ammatillisesti että henkilökohtaisesti. JYSKissä todella myös huomioidaan työntekijöiden työpanos. 

Työskentele myynti- ja palveluvastaavana JYSKissä

  • Vastaat myymäläsi liikevaihdon ja asiakaspalvelun optimoimisesta ja kehittämisestä.  
  • Varmistat, että myymäläsi suoritustaso on hyvä ja että myyntihenkinen henkilökunta asettaa asiakkaat aina ensimmäisiksi.  
  • Ohjaat, motivoit, osallistat ja seuraat henkilökuntaa, jotta saavutatte teille asetetut myyntitavoitteet.  
  • Olet osa erityistä ja vahvaa yhteishenkeä tiimissänne.  
  • Meillä on vahva ja erityislaatuinen yhteistyön kulttuuri ja henki.  
  • Sinulla on mahdollisuus nopeaan ja ammattimaiseen urakehitykseen JYSKissä. 
  • Tule työskentelemään yritykseen, joka pitää hyvää huolta työntekijöistään ja palkitsee bonuksin hyvästä suoriutumisesta.   
  • Myynti- ja palveluvastaavana vastaat myymäläsi myynnistä ja asiakaspalvelusta.
  • Saat lisää vastuita ja tehtäviä, sitä myöten kun kehityt työssäsi myynti- ja palveluvastaavana.
  • Hallinnollisia työtehtäviä MyPilla on vain vähän, koska myymäläpäällikkö ja hallintovastaava huolehtivat suurimmaksi osaksi niistä. Sinä sen sijaan työskentelet pääasiassa myymälässä keskittyen myyntiin ja henkilökunnan ohjaamiseen, kouluttamiseen ja kehittämiseen.

 

Myynti- ja palveluvastaavan vastuualueet:

  • Varmistaa, että myymälä saavuttaa asetetut tavoitteensa ja tuotteet liikkuvat.
  • Seurata avainlukuja myyntiraporttien kautta: suoriudummeko hyvin ja toteutammeko kauppiasmaista otetta työssämme?
  • Työskennellä aktiivisesti myymälässä, valmentaa ja seurata myymälähenkilökunnan suoriutumista myynnissä ja asiakaspalvelutilanteissa.  
  • Suunnitella ja organisoida henkilökunnan työtehtävät varmistaen myyntitavoitteiden saavuttamisen joka päivä/viikko/kuukausi.
  • Tuotteiden tilaaminen, kampanjoiden ja sesonkien suunnittelu ja valmistelut - myynti- ja palveluvastaavan on oltava aina vähintään yksi askel edempänä.  
  • Asiakaslupausten toteutumisen varmistaminen: myymälän on oltava aina myyntivalmis ja erinomaiset tarjoukset näkyvästi esillä.  
  • Varmistaa, että henkilökunta osaltaan huolehtii, että myymälä on siisti ja kutsuva – myyntivalmis myymälä takaa hyvät myyntitulokset.  

 

Tämä tehtävä on täydellinen sinulle, jos...

  • olet todella tuloshakuinen.
  • pystyt hahmottamaan työtehtävät, joilla vaikutetaan kokonaistulokseen – lisäksi osaat delegoida.  
  • olet parhaimmillasi kiireisessä ja dynaamisessa työympäristössä.
  • toimit hyvänä ja inspiroivana motivaattorina.
  • olet tarmokas ja ajattelutapasi on myönteinen.  
  • suoriudut useasta tehtävästä samanaikaisesti.  
  • kiinnität huomiota myös yksityiskohtiin ja sinulla on visuaalista silmää varmistamaan myyntivalmis ja kutsuva myymälä.  
  • sinulla on tilannetajua ja omaat hyvät sosiaaliset taidot.

 

Tutustu meihin ja ota selvää, mitä me voimme tarjota sinulle!

Ota selvää myynti- ja palveluvastaavan toimenkuvasta ja yrityskulttuuristamme myymälöissämme klikkaamalla kohtaa “Tapaa Tina…”. Tina on yksi myynti- ja palveluvastaavistamme ja hän kertoo seuraavassa hieman lisää siitä, millaista on työskennellä JYSKissä.

Heräsikö sinulla kysyttävää?

Jos sinulla heräsi kysymyksiä liittyen kyseiseen toimenkuvaan, älä epäröi olla yhteydessä JYSK Suomen HR-osastoomme hrfi@jysk.com

Millaista on työskennellä myynti- ja palveluvastaavana JYSKissä? 

  • Yhteishenki on todella tärkeää. Meillä on paras tiimi ja tyytyväisimmät työntekijät. Puhallamme yhteen hiileen, saamme aikaan vaikka ihmeitä, haastamme toisiamme, kisaamme sekä tiimimme sisällä että muiden myymälöiden kesken.
  • Kaikki lähtee hyvästä suunnittelusta - se on avain menestykseen. Siksipä suunnittelullekin pitää varata aikaa ja aika ajoin osallistaa mukaan vaikkapa yksi tuoteryhmävastaavista. Myynti- ja palveluvastaavan täytyy olla aina pari askelta muita edempänä.
  • Saamme hyvää tulosta aikaan kisaamalle keskenämme myymälämme sisällä. Kilpailu tekee kaikesta paljon hauskempaa – ja on MAHTAVAA aistia innokkuus ja voitonnälkä henkilökunnasta.
  • Ilmapiiri on erinomainen ja energisyys korkea – onnistumisia hehkutetaan päivittäin.
  • Yksi tärkeimmistä asioista – ja myös yksi suosikeistani – on henkilökunnan valmentaminen ja kouluttaminen esimekiksi tuotetietouden tai muiden asioiden osalta. Työntekijöiden haastaminen kunkin henkilökohtaisella tasolla ja yleensäkin heidän kehittymisensä seuraaminen ovat parasta työssäni.
  • Henkilökohtaisesti pidän siitä, että myymäläpäällikköni tai aluepäällikköni haastavat minua, koska se on loistava tapa oppia ja kehittyä.
  • Myynti- ja palveluvastaavana saat tarvittaessa aina apua ja tukea. Sinun täytyy vain itse aktiivisesti kysyä ja pyytää.  
  • Myymälän menestys lähtee tiimityöstä.

 

Millaisia haasteita kohtaat työssäsi?

  • Minua pyydettiin astumaan puikkoihin ja vetämään tiimiä heti ensimmäisestä työpäivästä alkaen. Tämä voi tietysti vaikuttaa hieman pelottavalta, mutta näin pääsin nopeasti kiinni toimenkuvaani ja työtehtäviini sekä vastuualueisiini.  
  • On aina haastavaa, kun työskennellään ihmisten parissa ja kanssa, koska jokainen työntekijä täytyy kohdata yksilönä siinä tietyssä hetkessä. Toisaalta se on taas työni ”suola” ja pitää mielenkiintoni yllä – työntekijöiden kanssa työskenteleminen, opastaminen ja kehittäminen ovat parasta antia.
  • JYSKissä asioita tapahtuu nopeasti ja kaiken aikaa ja sinun tulee pysyä ajan hermolla pystyen käsittelemään ja hoitamaan useita tehtäviä samanaikaisesti. Viikoittain vaihtuvat kampanjat ja uudet sesongit tulee suunnitella huolella: mitä tapahtuu milloinkin ja miten toteutamme sen?
  • Sinun tulee auttaa työntekijöitä tasapainottamaan ja priorisoimaan työtehtäviä, päivittäisiä rutiineja ja asiakaskontakteja. Henkilökunnan tulee olla valmiina “rokkaamaan”, kun asiakkaat saapuvat.  

 

Kuvaile hieman myymäläsi työilmapiiriä ja tiimiä. 

  • Työilmapiirimme ja toimintakulttuurimme tiimissämme on todella avoin.
  • Kaikilla tiimin jäsenillä on hyvä asenne ja asioita saadaan todella aikaiseksi. Ihmiset tekevät kovasti töitä, ja koko tiimi on mukana varmistamassa osaltaan, että määrätyissä deadlineissa pysytään.  
  • En usko, että mistään muualta voi löytyä JYSKin kaltaista yhteishenkeä. Kaikki työntekijöistämme todella haluavat olla JYSKissä töissä ja ponnistella hieman ylimääräistä joka päivä.  
  • Luotamme toisiimme, esim., jos sinulle on annettu jokin tietty tehtävä hoidettavaksi, kukaan ei vahdi tekemisiäsi jatkuvasti selkäsi takana. Autamme toisiamme ja puhumme asioista, saat myös ottaa kantaa ja olla eri mieltä.
  • Autamme ja tuemme toisiamme tarvittaessa.
  • Teemme paljon töitä, mutta osaamme myös pitää hauskaa keskenämme.

 

Miksi suosittelet JYSKiä työpaikaksi muille? 

  • Kun annat työpanoksesi, saat NIIN paljon takaisin! Vain sinä asetat rajasi. Jos haluat ja sinulla on vaadittava osaaminen, voit edetä urapolullasi todella nopeasti.
  • JYSKissä järjestetään todella hedelmällisiä ja käytännönläheisiä koulutuksia ja kouluttajamme ovat osaavia. Meistä jokaista tarvitaan tämän palapelin rakentamiseen. Minusta tuntuu kuin asuisin Smurffit-kylässä – olemme pieniä sinisiä olentoja, jotka pyörittävät JYSK-maailmaa. Olemme ns. siniverisiä.
  • Miksi ET haluaisi työskennellä JYSKissä? Tämä on alan siistein yritys – ehdottomasti. Sinun täytyy vain kysyä itseltäsi: haluanko työskennellä alan parhaassa vai toiseksi parhaimmassa yrityksessä?   

Työskentele myymäläpäällikköharjoittelijana JYSKissä

  • Myymäläpäällikköharjoittelijana (MPH) valmistaudut ja opettelet myymäläpäällikön tehtäviä myymälässäsi.
  • Myymäläpäällikköharjoittelijakoulutusohjelma sisältää viisi lähiopetusjaksoa, nk. moduulia. Yksi moduuli kestää 4-5 päivää ja ne toteutetaan JYSKin yhteistyökumppanin tiloissa.  
  • Saat erinomaisen mahdollisuuden lähteä luomaan JYSK-uraa nopeasti ja ammattimaisesti. 
  • Olet osa erityistä ja vahvaa yhteishenkeä tiimissänne. 
  • Meillä on vahva ja erityislaatuinen yhteistyön kulttuuri ja henki.  
  • Sinulla on mahdollisuus nopeaan ja ammattimaiseen urakehitykseen JYSKissä. 
  • Tule työskentelemään yritykseen, joka pitää hyvää huolta työntekijöistään ja palkitsee bonuksin hyvästä suoriutumisesta.   

MPH-koulutusohjelman tarkoitus on valmentaa sinut myymäläpäällikön tehtäviin ja vastuualueisiin vuoden aikana.

MPH-koulutusohjelma lyhyesti:

  • Työskentelet tiiviissä yhteistyössä kokeneen myymäläpäällikön kanssa. Tämä myymäläpäällikkö toimii mentorinasi koulutusohjelman ajan.  Myymäläpäällikkömentorisi toimii sparrauskaverinasi ja arvioi kehittymistäsi yhdessä aluepäällikön kanssa. 
  • Työtehtäväsi ovat samoja kuin myymäläpäälliköllä.  
  • Koulutusohjelman aikana osallistut viidelle noin viikon kestoiselle lähiopetusjaksolle, eli niin kutsutulle moduulille.  

 

5 MPH-moduulia

Moduuli 1:

  1. Tunne yrityksesi
  2. JYSKin palautteenantomalli
  3. Myymäläkonseptit
  4. Myymälätoiminnot ja suunnittelu

Moduuli 2:

  1. HPA (Henkilökohtaisen profiilin analyysi – Thomas-analyysi)
  2. Sales & Service
  3. Varastonhallinta

Moduuli 3:

  1. JYSK Leadership käytännössä
  2. Työlainsäädäntö
  3. Suunnittelu ja henkilöstöhallinnolliset rutiinit

Moduuli 4:

  1. Rekrytointi ja perehdytys
  2. Turvallisuus myymälässä
  3. Työympäristö

Moduuli 5:

  1. Kehityskeskustelut (HKS)
  2. Kick-out: business case

 

Koulutusohjelman myötä kehität osaamistasi muun muassa seuraavilla osa-alueilla:

  • Työvuorosuunnittelu
  • Tehtävien ja deadlinejen hallinta, suunnittelu ja seuranta
  • Myymäläkokonaisuuden hallinta
  • Työntekijöiden johtaminen, opastaminen, osallistaminen ja motivointi
  • Yhteistyö työntekijöiden kanssa ja heidän valmentaminen kunkin tehtäväkohtainen kehitystaso huomioiden  
  • Myymälän ja päivittäisten rutiinien kokonaisvaltainen hallinta ja tunteminen
  • Erilaisten työtehtävien delegointi, vastuun jakaminen ja tiimityön menestyksellinen hyödyntäminen
  • Seuranta ja suoriutumisen arviointi sekä myymälän että henkilökunnan osalta
  • Uusien tavoitteiden laatiminen ja esittely tiimille sekä myymälän kokonaissuoriutuminen

 

MPH-koulutusohjelma on täydellinen sinulle, jos…

  • olet valmis tekemään töitä ja sinulla on kova halu kehittyä ja menestyä
  • olet halukas työstämään ja kehittämään omia taitojasi ja osaamistasi  
  • olet tuloshakuinen
  • olet vastaanottavainen sekä halukas oppimaan uutta ja saamaan palautetta kehittyäksesi  
  • pystyt pitämään pääsi kylmänä dynaamisessa ja kiireisessä työympäristössä  
  • pystyt motivoimaan itseäsi koko MPH-koulutusohjelman ajan ja luot siitä oman menestystarinasi  
  • pystyt samaistumaan JYSKin arvoihin ja toimintakulttuuriin  
  • olet energinen ja pystyt vaikuttamaan muihin ihmisiin myönteisesti
  • olet valmis ponnistelemaan saavuttaaksesi asetetut tavoitteet – yhdessä tiimisi kanssa.

 

Tutustu meihin ja ota selvää, mitä me voimme tarjota sinulle!

  • Ota selvää myymäläpäällikköharjoittelijan toimenkuvasta ja yrityskulttuuristamme myymälöissämme klikkaamalla kohtaa “Tapaa Kevin…”. Kevin on yksi myymäläpäällikköharjoittelijoistamme ja hän kertoo seuraavassa hieman lisää siitä, millaista on työskennellä JYSKissä.

Heräsikö sinulla kysyttävää?

  • Jos sinulla heräsi kysymyksiä liittyen kyseiseen toimenkuvaan, älä epäröi olla yhteydessä JYSK Suomen HR-osastoomme hrfi@jysk.com

Millaista on työskennellä myymäläpäällikköharjoittelijana JYSKissä?

  • Pidän siitä, että koulutus painottuu esimiestyön ja johtamistaitojen kehittämiseen. Lisäksi opin, miten motivoida erilaisia ihmisiä. On hienoa, että voin vaikuttaa ihmisiin ja kehittää tiimiäni.  
  • Koulutuksen kautta saan kaikki tarvitsemani työkalut, joten MPH-koulutukseen käyttämäni vuosi on ollut todella hyödyllinen tulevaisuuteni kannalta.  
  • JYSK tukee myymäläpäällikköharjoittelijoitaan koko koulutusohjelman ajan varmistaen, että saamme suoritettua koulutusohjelman menestyksekkäästi.
  • Ryhmähenki koulutusryhmässämme on mieletön. On hienoa päästä tapaamaan kollegoita, jotka ovat samassa tilanteessa urallaan. Keskusteluissa tulee jaettua paljon osaamista ja tietoa. Tuntuu kuin olisimme yksi tiivis työyhteisö, vaikka työskentelemme jokainen tahoillamme, kukin omassa myymälässään ja tapaamme vain moduuleilla.
  • Kehittymiseni esimiehenä koulutusohjelman aikana on ollut hurja – niin ammatillisesti mutta ennen kaikkea olen kasvanut ja kehittynyt ihmisenä.  
  • On todella motivoivaa tietää, että tulevaisuudessa, kun koulutusohjelma on päättynyt, saan oman myymälän vastuulleni. Sitten minun tulee varmistaa myymälän paras mahdollinen suoriutuminen, liikevaihto ja tulos.  
  • Jos olet valmis näyttämään tietä ja tekemään hieman ylimääräistä tiimisi eteen, pääset tulevaisuudessa vielä pitkälle. JYSKillä on tarjota loppumaton määrä uravaihtoehtoja.  
  • Tekisin kaiken mielelläni uudelleen, mitä tulee MPH-koulutusohjelmaan ja kuluneeseen vuoteeni myymäläpäällikköharjoittelijana. Olen ottanut aimo harppauksia eteenpäin – ihmisenä ja esimiehenä. 

 

Millaisia haasteita olet kohdannut koulutusohjelman aikana?

  • Aloittaessani MPH-koulutusohjelmassa muistan olleeni todella innokas. Halusin vain päästä tekemään, kokeilemaan ja kehittämään myymälääni. Jälkikäteen voin todeta, että on perusteltua, että koulutusohjelma kestää kokonaisen vuoden. Opittavaa on todella paljon ja koulutusohjelma on erinomainen ponnahduslauta myymäläpäällikön tehtävään. Se on myös tietynlainen turvaverkko; koulutuksen aikana saa vielä oppia ja kokeilla ja tehdä virheitä ”ilmaiseksi”.  
  • Kohdallani haasteet ovat pääasiassa olleet henkilökohtaisia. Minun on pitänyt opetella suunnittelemaan ja priorisoimaan omia ja tiimini töitä ja tehtäviä paremmin. Se ei ole aivan helppoa kiireisessä työympäristössä, jossa aikaa on vähän ja tehtäviä ja deadlineja paljon.
  • Sinun täytyy oppia arvioimaan itseäsi ja tapaasi toimia sekä haastaa itseäsi Thomas-analyysin kautta. Jokaisella meistä on vahvuuksia ja kehittämiskohteita, tärkeää onkin oppia kehittämään heikkouksia ja kääntää ne eduikseen.  
  • Alkuun tein itse todella paljon, mutta koulutuksen aikana olen oppinut, että avainasia on tiimin kehittäminen ja tehtävien delegointi sekä vastuun jakaminen. Jos haluat saavuttaa asetetut tavoitteet ja saada aikaan tuloksia, sinun tulee työskennellä tiimisi kautta.

 

Miksi suosittelet JYSKin MPH-koulutusohjelmaa muille? 

  • Koulutusohjelma on ylittänyt odotukseni. JYSKin lähestymistapa koulutuksiin ja niiden järjestämiseen on todella ammattimainen.  
  • MPH-kollegoiden tuki on ensiarvoista. On hienoa jakaa kokemuksia ja vaihtaa ajatuksia sellaisten ihmisten kanssa, jotka ovat täysin samanlaisessa tilanteessa.  
  • Kouluttajat ovat todella taitavia. He osaavat yhdistää luontevasti teorian ja käytännön esimerkit luoden näin todella helposti ymmärrettävän kokonaisuuden, joka linkittyy suoraan työhösi.  
  • Tiimihenki JYSKissä on vain todella hienoa – veresi muuttuu nopeasti JYSKin siniseksi.  
  • Valitse JYSK, jos haluat kehittää sekä itseäsi että tiimiäsi.   
  • Sinulla on kaikki mahdollisuudet menestykseen, JYSK tekee paljon auttaakseen sinua tässä.
  • On hienoa mennä töihin. Energiataso ja ilmapiiri kaikissa JYSK-myymälöissä on korkea – kaikki kollegasi työskentelevät positiivisella työotteella ja hyväntuulisina.
  • JYSK on elämäntapa!  

 

Mitä seuraavaksi?

Unelmanani on työskennellä joku päivä JYSKissä aluepäällikkönä tai myymäläpäällikkönä yhdessä maani suurimmista myymälöistä. Haluaisin työskennellä entistä tiiviimmin johtamisen parissa – saada lisää vastuuta ja lisää työntekijöitä johdettavakseni. Mutta tulevaisuuteni näen kirkkaasti JYSKissä – rakastan tätä yritystä!  

Työskentele myymäläpäällikkönä JYSKissä

  • Myymäläpäällikkönä sinulla on kokonaisvastuu myymälästäsi: henkilökunnan kouluttaminen, valmentaminen ja kehittäminen, johtaminen ja myymälän suoriutumistason varmistaminen.  
  • Tehtäväsi on varmistaa, että myymälä ja henkilökunta ovat valmiina asiakkaita varten ja että pääfokus on myynnissä ja asiakaspalvelussa.  
  • Olet osa ainutlaatuista ja vahvaa tiimihenkeä myymälässäsi.
  • Myymäläpäällikkönä saat mahdollisuuden luoda uran JYSKissä.  

 

 

Myymäläpäällikön vastuualueet:  

  • Tiimin ohjaaminen kohti menestystä.
  • Päätöksenteko myymälää koskevissa asioissa.
  • Liikevaihdon kehittäminen ja parhaan mahdollisen asiakaspalvelun varmistaminen.
  • Myymälän kokonaissuoriutumisen johtaminen ja optimointi.
  • Työntekijöiden kouluttaminen, valmentaminen ja kehittäminen.
  • Työntekijöiden johtaminen, osallistaminen ja motivointi.
  • Tavoitteiden laatiminen ja esitteleminen henkilökunnalle.
  • Myyntilukujen arviointi yhteistyössä myynti- ja palveluvastaavan kanssa sekä toimintasuunnitelmien laatiminen ja jalkauttaminen päivittäiseen toimintaan.
  • Osallistuminen myymälän perusrutiinitehtäviin niin myymälässä kuin varastossa.
  • Myymälän ja tiimin suoriutumisen arviointi.  
  • Aikatauluttaminen, delegointi ja tehtävien ja vastuiden suunnittelu ja jakaminen, niin että tehtävät tulevat tehdyiksi määräaikoihin mennessä.
  • Myymäläpäällikkö raportoi aluepäällikölle.

 

Tämä tehtävä on täydellinen sinulle, jos...

  • olet kunnianhimoinen, päämäärätietoinen ja valmis oppimaan ja kehittymään  
  • olet tuloshakuinen ja motivoitunut jatkuvasti kehittämään myymäläsi avainlukutavoitteita  
  • pystyt tekemään päätöksiä ja ottamaan vastuun sekä myymälästä että tiimistä
  • pystyt pitämään pääsi kylmänä dynaamisessa ja hektisessä työympäristössä
  • olet energinen ja pystyt vaikuttamaan toisiin ihmisiin positiivisen ajattelutapasi kautta  
  • olet motivoiva esimies, joka näyttää suunnan ja inspiroi muita
  • osaat määrittää ja asettaa selkeitä tavoitteita ja tehtäviä  
  • pystyt työskentelemään sekä lahjakkaana esimiehenä että kärsivällisenä kollegana  
  • olet järjestelmällinen, suunnitelmallinen ja pystyt hahmottamaan kokonaisuuksia  
  • pystyt samaistumaan JYSKin arvoihin ja varmistat, että myös työntekijöidesi toiminta on arvojemme mukaista  
  • pidät myymälätyöskentelystä yhdessä tiimisi kanssa.

 

Tutustu meihin ja ota selvää, mitä me voimme tarjota sinulle!

Ota selvää myymäläpäällikön toimenkuvasta ja yrityskulttuuristamme myymälöissämme klikkaamalla kohtaa “Tapaa Olga…”. Olga on yksi myymäläpäälliköistämme ja hän kertoo seuraavassa hieman lisää siitä, millaista on työskennellä JYSKissä.

Heräsikö sinulla kysyttävää?

Jos sinulla heräsi kysymyksiä liittyen kyseiseen toimenkuvaan, älä epäröi olla yhteydessä JYSK Suomen HR-osastoomme hrfi@jysk.com

Millaista on työskennellä myymäläpäällikkönä JYSKissä?

  • Olen työskennellyt JYSKissä 11 vuotta ja voin kertoa kokemuksesta, että vastaan ei ole tullut kahta samanlaista päivää. Jokainen työpäivä on täysin erilainen kuin eilinen, täynnä toimintaa ja tekemistä.
  • Tyypillinen työpäivä myymäläpäällikkönä pitää sisällään perusmyymälätyön ja myyntityön lisäksi raporttien työstämistä, työvuorosuunnittelua sekä seurantaa ja varmistamista, että kaikki työtehtävät tulevat hoidetuksi ja että henkilökunta on kartalla asioista.  
  • Teen kovasti töitä ollakseni hyvä mentori ja kouluttaja työntekijöilleni. Arvioin jokaisen suoriutumista hyvin yksityiskohtaisesti ja perusteellisesti, jotta he saavat mahdollisuuden kehittää taitojaan ja osaamistaan. Minulle kollegan ja työntekijän kehittäminen ja sparraaminen on kunnia-asia.  
  • Minun tehtäväni on johdattaa työntekijäni kohti menestystä jakamalla tietojani ja taitojani, hyödyntämällä ja kehittämällä kunkin potentiaalia ja olemalla fiksu delegoinnin ja vastuunjakamisen suhteen.  
  • Minun tulee pystyä tekemään tarvittaessa nopeitakin päätöksiä kaikenlaisissa tilanteissa. Minulla on kokonaisvastuu myymälästäni ja henkilökunnastani.  
  • On todella tärkeää uskoa ja luottaa työntekijöihinsä, se rohkaisee heitä ottamaan vastuuta, kannustaa kehittämään itseään ja yleisellä tasolla lisää työn tehokkuutta.

 

Millaisia haasteita kohtaat työssäsi?

  • Myymälässä on aina kiire, eikä yksikään päivä ole samanlainen. Tässä työssä täytyy siis todella pysyä vauhdissa mukana ja päivittää tietoja ja osaamista jatkuvasti. Täytyy myös osata suhteuttaa ja priorisoida asioita. Haastavat ja raskaat päivät unohtuvat kuitenkin nopeasti, kun päivän päätteeksi voi aina olla tyytyväinen tuloksiinsa ja aikaansaannoksiinsa.  

 

Kuvaile hieman myymäläsi työilmapiiriä ja tiimiä.

  • Yrityskulttuurimme pohjautuu arvoihimme ja JYSK leadership -johtamiskäytäntöön. Työskentelemme YHTENÄ tiiminä ja panostamme todella työntekijöiden kouluttamiseen ja kehittämiseen. Paneudumme työhömme täysillä ja suoritamme tehtävät tehokkaasti, koska yhdessä saamme aikaan mitä vain!  
  • Tiimimme motivoituu hyvistä tuloksista ja kehitämme osaamistamme, jotta voimme onnistua saavuttamaan tavoitteemme entistä paremmin.
  • Myymälässämme on aina loistava ja positiivinen ilmapiiri. Kunnioitamme ja autamme toinen toisiamme – luotamme toisiimme. Emme ole vain kollegoita, olemme myös ystäviä keskenämme.

 

Miksi suosittelet JYSKiä työpaikaksi muille? 

  • JYSK on avoin ja rehellinen yritys. JYSK tarjoaa turvallisen ja vakaan tulevaisuuden työntekijöilleen.  
  • JYSK todella välittää työntekijöistään. Yrityksessä panostetaan henkilökunnan kouluttamiseen ja kehittämiseen ja heille tarjotaan monipuolisia uramahdollisuuksia.
  • JYSK rohkaisee työntekijöitään tekemään aloitteita ja ottamaan puheeksi asioita, joita voitaisiin kehittää tai tehdä toisin. Jokaisella on mahdollisuus vaikuttaa ja ottaa vastuuta. Itse arvostan myös matalaa organisaatiorakennetta, joka JYSKissä on.
  • Yleisesti, olen todella ylpeä siitä, että työskentelen tässä yrityksessä. 

Työskentele aluepäällikköharjoittelijana JYSKissä

Aluepäällikköharjoittelijoille (APH) suunnatun koulutusohjelman tarkoituksena on valmentaa sinut ottamaan aluepäällikön tehtävä haltuun. Koulutusohjelman ajan työskentelet edelleen myymäläpäällikkönä, mutta harjoittelet päätyösi ohella uuteen rooliin vaadittavia taitoja. Koulutusohjelma sisältää yhdistelmän erilaisia aluepäällikkötason projekteja ja koulutuksia ja se räätälöidään yksilöllisesti koulutettavan tarpeiden ja kehittämisalueiden mukaan. 

APH-koulutusohjelma pähkinänkuoressa:

Tärkeä osa koulutusohjelmaa on viedä teoria ja uudet, koulutusten kautta hankitut tiedot ja taidot käytäntöön. Pääasiallinen oppiminen ja kehittyminen tapahtuvat siis käytännön työssä kentällä ja tien päällä, myymälöitä kiertäen.  

Koulutuksen pääteemat:

  • Palaute
  • Rekrytointi
  • Suunnittelu
  • Etäjohtaminen

 

 APH-koulutusohjelman kautta opit hallitsemaan muun muassa seuraavat tehtävät:  

  •  Liikevaihdon optimointi, tuloksen sekä myymälöiden kokonaisvaltainen kehittäminen
  • Myymälästandardien ja loistavan asiakaspalvelun varmistaminen hyödyntämällä konsepteja, kuten JYSK arvoja, JYSK Sales & Service sekä JYSK Leadershipia.
  • Kokonaisvastuu myymälöiden operatiivisista prosesseista ja niiden sujumisesta, kampanjoiden markkinointi, budjetin saavuttaminen ja myyntitavoitteet.
  • Varmistaminen, että kaikki myymälät ja henkilökunta alueella on valmiina asiakkaita varten, kaikki tietävät tavoitteet ja todella tekevät kaikkensa saavuttaakseen ne.  
  • Tiimien kehittäminen sekä sisäisen uraputken luominen ja potentiaalien tunnistaminen.
  • Kouluttajana toimiminen, esim. myyntiä ja asiakaspalvelua koskevissa koulutuksissa.
  • Strategian jalkauttaminen ja varmistaminen, että JYSK on asiakkaiden ensimmäinen vaihtoehto.
  • Linkki alueen myymälöiden ja Retail-osaston välillä.

 

APH-koulutusohjelma on täydellinen sinulle, jos...

  • olet tuloshakuinen ja motivoidut loistavien tulosten aikaansaamisesta ja saavuttamisesta yhteistyössä myymälätiimien kanssa. Aluepäällikköharjoittelijana sinun tulee ajatella kaupallisesti ja toimia tuloshakuisena kauppiaana.  
  • olet vakuuttava, kunnianhimoinen, työlleen omistautunut ja rohkea – olet myös motivoitunut kehittämään muita ja itseäsi.  
  • olet valmis johtamaan laajempaa kokonaisuutta ja ottamaan enemmän vastuuta.
  • osaat johtaa ja kouluttaa työntekijöitäsi.
  • olet päätöksentekijä, tavoitehakuinen ja tahtotilasi on johdattaa alueesi menestykseen.
  • olet itsenäinen ja pystyt tekemään nopeita ja hyvin perusteltuja päätöksiä.  
  • sinulla on hyvät viestintä- ja kommunikointitaidot ja hallitset vuorovaikutustilanteet erilaisten ihmisten kanssa.  

 

Tutustu meihin ja ota selvää, mitä me voimme tarjota sinulle!

Ota selvää aluepäällikköharjoittelijan toimenkuvasta, koulutusohjelmasta sekä yrityskulttuuristamme klikkaamalla kohtaa “Tapaa Shanna…”. Shanna on yksi aluepäällikköharjoittelijoistamme ja hän kertoo seuraavassa hieman lisää siitä, millaista on työskennellä JYSKissä.

Heräsikö sinulla kysyttävää?

Jos sinulla heräsi kysymyksiä liittyen aluepäällikköharjoittelijan toimenkuvaan tai koulutusohjelmaan, älä epäröi olla yhteydessä JYSK Suomen HR-osastoomme hrfi@jysk.com

Mitkä ovat päällimmäiset ajatuksesi APH-koulutusohjelmasta?

  • APH-koulutusohjelma on täydellinen tapa aloittaa aluepäällikön ura JYSKissä. Sen kautta saan tarvitsemani tuen ja ammattitaidon, jotta voin joku päivä lähteä vetämään omaa aluetta ja täyttää yhden uratavoitteistani.
  • Toivoin, että koulutusohjelma olisi sekoitus teoriaa ja käytäntöä, ja olin iloinen huomatessani tämän vastaavan täysin odotuksiani.  

 

Millaista on työskennellä aluepäällikköharjoittelijana JYSKissä?

  • Se on haastava mahdollisuus. Lähtökohtaisesti työskentelen kuitenkin edelleen myymäläpäällikkönä, mutta APH-koulutusohjelma kulkee tiiviisti rinnalla. Minun on luovittava näiden kahden roolin välissä varmistaen, että molemmat tulevat hoidettua 100 %.  
  • Kierrän toisinaan aluepäällikköni mukana alueen muissa myymälöissä. On todella mielenkiintoista jakaa mielipiteitä ja kehittämisideoita hänen kanssaan siitä, mitä näemme myymälöissä.  
  • Osallistun yleensä myös alueen myymäläpäällikkökokouksiin aluepäällikön roolissa. Minä ja aluepäällikköni määrittelemme yhdessä kokouksen teemat, minkä jälkeen sparraamme toisiamme ja sovimme tehtävänjaosta ja vastuualueista.

 

Millaisia haasteita olet kohdannut koulutusohjelman aikana?

  • Joskus on hankalaa löytää tasapaino eri roolien välillä. Toisinaan on haastavaa olla todella hyvä myymäläpäällikkö ja samanaikaisesti todella hyvä APH. Molempiin haluaisi panostaa yhtä paljon. En kuitenkaan henkilökohtaisesti näe tätä stressaavana tai taakkana, vaan pikemminkin upeana tilaisuutena kehittyä ja oppia.

 

 Kuvaile hieman JYSKin työilmapiiriä ja yrityskulttuuria APH:n näkökulmasta.

  • Työ- ja yrityskulttuurimme on yleisesti melko epävirallinen ja välitön. Esimerkiksi pääkonttorilla käydessäni käyn yleensä jututtamassa tai vähintään tervehtimässä jokaista – aina maapäälliköstä alkaen. Kaikki ovat helposti lähestyttäviä titteliin katsomatta.
  • APH-koulutusohjelma on todella ammattimainen ja valmentava. Koen saavani tarvitsemani tuen, ja jos minulla on jotain kysyttävää – vastaukset ovat helposti saatavilla. Kaikki auttavat kaikkia.

 

Miksi suosittelet JYSKiä työpaikaksi muille? 

  • Jos olet kunnianhimoinen ja olet valmis haastamaan itseäsi kehittymään – JYSK on mielestäni täydellinen työpaikka sinulle. JYSKillä on tarjota mielenkiintoisia työtehtäviä, vastuuta ja mahdollisuus kehittyä. Jos vain haluat ja teet töitä menestyksesi eteen, JYSK tarjoaa loistavan urapolun. 

Työskentele aluepäällikkönä JYSKissä

 

  • Vastaat alueestasi, johon kuuluu tietty määrä myymälöitä.
  • Optimoit liikevaihdon, tuloksen ja myymälätoiminnot jokaisessa alueen myymälässä.
  • Varmistaa, että myymälät ja henkilökunta on valmiina asiakkaita varten.
  • Johdat, koulutat, seuraat ja teet tiivistä yhteistyötä alueesi myymäläpäälliköiden kanssa.
  • Varmistat korkeat myymälästandardit ja loistavan asiakaspalvelun hyödyntämällä konsepteja, kuten JYSK arvot, JYSK Sales & Service sekä JYSK Leadership. 

Aluepäällikön vastuualueet:

  • Koko alueen liikevaihdon ja tuloksen varmistaminen.
  • Myymälästandardien ja loistavan asiakaspalvelun varmistaminen hyödyntämällä konsepteja, kuten JYSK arvoja, JYSK Sales & Service sekä JYSK Leadershipia.
  • Kokonaisvastuu myymälöiden operatiivisista prosesseista ja niiden sujumisesta, kampanjoiden markkinointi, budjetin saavuttaminen ja myyntitavoitteet.
  • Budjettien laadinta ja seuranta sekä raportointi Retail Managerille.
  • Johtaminen, kouluttaminen, seuranta sekä tiivis yhteistyö alueen myymäläpäälliköiden kanssa.
  • Myymäläpäälliköiden haastaminen ja varmistaminen, että myymäläpäälliköt pysyvät budjetissa, sovituissa aikatauluissa sekä saavuttavat liikevaihtotavoitteet.
  • Tiimien kehittäminen sekä sisäisen uraputken luominen ja potentiaalien tunnistaminen.
  • Kouluttajana toimiminen, esim. myyntiä ja asiakaspalvelua koskevissa koulutuksissa.
  • Hyvän ja turvallisen työympäristön varmistaminen.
  • Henkilökunnan työtyytyväisyyden varmistaminen.
  • Myymälätarkistusten kautta myyntivalmiiden ja konseptinmukaisten myymälöiden varmistaminen.
  • Myymälän suoriutumisen arviointi avainlukujen kautta.
  • Uusien myymäläpäälliköiden kouluttaminen ja perehdyttäminen.
  • Myymäläpäällikkökokousten ja –koulutusten koordinointi ja vetäminen.
  • Strategian jalkauttaminen ja varmistaminen, että JYSK on asiakkaiden ensimmäinen vaihtoehto.
  • Linkki alueen myymälöiden ja Retail-osaston välillä.

 

Aluepäällikön tehtävä on täydellinen sinulle, jos...

  • olet vakuuttava, kunnianhimoinen, päämäärätietoinen ja haluat laajan esimiesvastuun.
  • osaat motivoida ja innostaa henkilökuntaasi.
  • olet tuloshakuinen ja motivoidut myymälöiden aikaansaamista loistavista tuloksista.
  • pystyt tekemään nopeita, mutta hyvin perusteltuja päätöksiä.  
  • haluat nauttia menestyksestä yhdessä alueesi myymälöiden kanssa.
  • olet sisukas, johdonmukainen ja hyvä seuraamaan sovittuja toimintasuunnitelmia ja viemään ne käytäntöön.
  • osaat delegoida tehtäviä ja vastuita.
  • osaat suunnitella ja aikatauluttaa sekä priorisoida tehtäväsi.
  • tunnistat potentiaalin ja kehität heitä valmentaaksesi heitä uraputkeen.
  • ajattelutapasi on myönteinen ja ennakoiva.

 

Tutustu meihin ja ota selvää, mitä me voimme tarjota sinulle!

Ota selvää aluepäällikön toimenkuvasta klikkaamalla kohtaa “Tapaa Niels…”. Niels on yksi aluepäälliköistämme ja hän kertoo seuraavassa hieman lisää siitä, millaista on työskennellä JYSKissä.

Heräsikö sinulla kysyttävää?

Jos sinulla heräsi kysymyksiä liittyen kyseiseen toimenkuvaan, älä epäröi olla yhteydessä JYSK Suomen HR-osastoomme hrfi@jysk.com

Millaista on työskennellä aluepäällikkönä?

  • Ei kahta samanlaista päivää. Työpäivien kulkua on mahdoton ennustaa.
  • Pyrin vierailemaan myymälöissäni tiiviisti.  
  • Joka aamu lähetän viestejä myymälöihin ja myymäläpäälliköilleni liittyen myyntiin ja avainlukuihin. Annan positiivista palautetta onnistumista ja hyvistä luvuista, heikkoihin suorituksiin puutun haastamalla.  
  • Aluepäällikkönä voin mitata suoriutumistani päivittäin – sormeni ovat niin sanotusti koko ajan tunnustelemassa pulssia oman suoriutumiseni osalta.  
  • Koen olevani iso osa myymälöitä ja niiden retail-kulttuuria. Teemme todella paljon töitä päivittäin saavuttaaksemme alueemme sisällä asettamamme tavoitteemme.
  • Budjettimme on aggressiivinen. Tähtäämme aina hieman korkeammalle kuin, mikä ehkä olisi realistista – uskomme silti, että se ON mahdollista.  
  • JYSK on hieno yritys, etenkin mitä tulee johtamiseen. Pyrin itsekin toteuttamaan parhaani mukaan JYSKin johtamistapaa.
  • Pyrin olemaan yhteydessä myös myymälöiden henkilökuntaan, enkä aina vain myymäläpäälliköihin. Tästä syystä saatan esimerkiksi haastaa tuoteryhmävastaavia heidän aluekohtaisista myynneistä – tarvittaessa annan myös rakentavaa palautetta ja haastan tiukemmin.
  • Aluepäällikön työ vaatii paljon tietoja ja taitoja, koska työni on niin laaja-alainen ja monipuolinen – aina kampanjoista henkilökunnan koulutuksiin ja vuosittaisiin raportteihin.
  • Minun tehtävänäni on varmistaa, että myymälöiden resurssit ovat optimaaliset. Vastaan siitä, että henkilökuntaa on kokonaisuudessaan riittävästi, myymälätilat, työympäristöön ja työturvallisuuteen liittyvät asiat ovat kunnossa.
  • JYSKissä ei vain istuta ja hyväksytä heikkoja tuloksia tai heikkoa suoriutumista. Meillä on todella vapaat kädet, mikä tarkoittaa sitä, että voimme tehdä tarpeen tullen nopeitakin päätöksiä ja kokeilla erilaisia lähestymistapoja – konseptien puitteissa toki.

 

Millaisia haasteita kohtaat työssäsi?

  • Suurin haaste mielestäni on useat ja todella erilaiset työtehtävät. Joskus tehtävät ovat yksinkertaisia ja nopeita hoitaa, joskus taas todella haastavia ja raskaita.
  • Myös näin iso vastuu on toisinaan haastavaa. Työstä tulee kuitenkin tietynlainen elämäntapa, joten “kahdeksasta-neljään” –työ on mahdoton tässä roolissa, jos haluat menestyä.
  • Suunnittelu on ajoittain haastavaa, koska koskaan et tiedä, mitä huominen tuo tullessaan.  
  • Useiden erilaisten ihmisten kanssa työskenteleminen ja heidän johtaminen on aina haastavaa. Aluepäällikkönä sinun tulee huolehtia työntekijöiden hyvinvoinnista.  

 

Kuvaile hieman JYSKin työilmapiiriä ja yrityskulttuuria aluepäällikön näkökulmasta.

  • JYSKissä on aivan omanlaisensa, ainutlaatuinen kulttuuri ja tämä näkyy myös myymälöissä. Työntekijöillämme on todella kova työmoraali.  
  • Olemme hyviä juhlimaan onnistumisiamme ja varmistamme, että jokainen voi kokea olleensa osa menestystä.  
  • Yhteistyö myymälöiden kanssa ja myymälöiden välillä on loistava.

 

Miksi suosittelet JYSKiä työpaikaksi muille? 

  • JYSKin johtamista kuvaa oikeudenmukaisuus ja tasa-arvoisuus. Jokaista on kuunneltava ja arvostettava toimenkuvasta riippumatta. Tämä on yksi arvoistamme: rohkaisemme kaikkia työntekijöitämme ottamaan asioita puheeksi ja ehdottamaan ratkaisumalleja, joiden avulla voisimme kehittyä.
  • Puhumme todella paljon myynnistä ja avainluvuista myymälöissämme. JYSK on yksi harvoista yrityksistä, joissa ollaan näin avoimia tavoitteiden ja tulosten suhteen. Myymäläpäälliköillämme on saatavillaan suuri määrä tietoa, mikä auttaa heitä myös vertailemaan oman myymälän suoriutumista suhteessa muihin myymälöihin.  
  • Kehitymme nopeasti ja vain sinä itse päätät urapolkusi pään JYSKissä. Jos sinulla on halua ja osaamista mennä pidemmälle, JYSK auttaa ja tukee sinua tässä.
  • Olen jo sanonutkin tämän, mutta JYSKin yrityskulttuuri on loistava – et löydä vastaavaa mistään muualta.  

Työskentele Retail Manager Traineena JYSKissä

Retail Manager Trainee –koulutusohjelman (RMT) tarkoituksena on valmentaa sinut Retail Managerin tehtävään. Retail Managerina varmistat parhaat mahdolliset myymälätoiminnot sekä kokonaissuoriutumisen maasi tai alueesi osalta kehittämällä strategioita, jalkauttamalla JYSKin konseptit myymälöihin, suunnittelemalla ja saavuttamalla budjetit sekä avaintavoitteet. RMT-koulutusohjelman aikana työskentelet aluepäällikkönä ja vastaat edelleen alueestasi, mutta samalla opiskelet jo uuden roolisi edellyttämiä taitoja. Retail Managerina työskentelet aluepäälliköiden esimiehenä ja olet maasi johtoryhmän jäsen.  

RMT-koulutusohjelma pähkinänkuoressa:

RMT-koulutusohjelma on kansainvälinen ohjelma. Työskentelet yhteistyössä eri maiden Retail Managereiden kanssa ja opit, miten retail-ala toimii eri maissa.  

  • Koulutusohjelma räätälöidään yksilöllisesti kunkin RMT:n tarpeet huomioiden. Vahvuudet ja kehittämisalueet määrittävät pitkälti myös koulutusohjelman sisällön.
  • Osallistut useisiin erilaisin koulutuksiin pääkonttorillamme Tanskassa. Koulutukset ovat englanninkielisiä. Ja koska englanti on yrityksemme virallinen kieli, edellytämme myös RMT-tasolla hyvää englanninkielen taitoa.  
  • Sinun tulee yhdistää koulutuksista saamasi teoria käytännön työhön erityisesti Retail Managerin näkökulmasta.  
  • Monien muiden asioiden lisäksi koulutusohjelmassa kehitetään kommunikointi- ja viestintätaitojasi, johtamista, suunnittelua ja toimintojen sekä ihmisten kehittämistä.  
  • Opit hyödyntämään JYSKin johtamisen työkaluja, kuten PDP, SIRIUS, JLiP ja PPA.  

 

RMT-koulutusohjelman aikana opit hallitsemaan mm. seuraavat asiat:

  • Tavoitteiden laatiminen ja saavuttaminen pitkällä ja lyhyellä aikavälillä valikoitujen fokusalueiden osalta.
  • Aluepäälliköiden avustaminen, kouluttaminen ja kehittäminen, jotta voidaan varmistaa myymälöiden korkeat standardit, budjettien saavuttaminen ja regionin/maan liikevaihdon kehitys.  
  • Parhaan mahdollisen johtamisen varmistaminen myymälöissä ja alueilla regionisi/maasi osalta tunnistamalla ja rekrytoimalla vain kriittisten menestystekijämme täyttäviä henkilöitä esimiehiksi. Rekrytoidessasi teet tiivistä yhteistyötä HR Managerin kanssa.  
  • Vuosittaisen Business Planin kehittäminen ja toteutumisen varmistaminen sekä myymälätoimintojen optimointi yhteistyössä aluepäälliköiden kanssa. 
  • Budjettien, BSC-tavoitteiden ja muiden maan asettamien avainlukujen kehittäminen ja saavuttaminen.
  • Kaikkien JYSK konseptien (JYSK customer promises, JYSK arvot ja JYSK leadership) 100 % jalkauttamisen varmistaminen.
  • Myymäläverkoston optimointi maan asettamien tavoitteiden pohjalta. Myös uusien myymälöiden avaamiseen, myymälöiden muuttoihin ja uudelleenjärjestelyihin liittyvien projektien varmistaminen.
  • Haastaminen, motivoiminen ja terveen paineen asettaminen alueille varmistaaksesi, että aluepäälliköt pysyvät budjetissa ja sovituissa aikatauluissa ja liikevaihtotavoitteissa.

 

RMT-koulutusohjelma on täydellinen sinulle, jos...

  • olet vakuuttava, kunnianhimoinen, päämäärätietoinen ja haluat laajan esimiesvastuun.
  • haluat vaikuttaa ja tehdä parhaasi, jotta yritys menestyisi.
  • ajattelutapasi on strateginen ja olet todella tuloshakuinen.
  • olet työllesi omistautunut ja vaadit paljon itseltäsi.  
  • osaat suunnitella ja aikatauluttaa sekä priorisoida tehtäväsi.  
  • olet ylpeä kehittäessäsi tiimiäsi ja näet heidän kehittyvän.  
  • olet valmis haastamaan ja kehittämään itseäsi.  
  • osaat tehdä strategisia ja hyvin perusteltuja päätöksiä.
  • tunnistat potentiaalin ja kehität heitä uraputkessa eteenpäin vahvistaaksesi “vaihtopenkkiä”.
  • ajattelutapasi on myönteinen ja ennakoiva.
  • matkustaminen työn puolesta on sinulle selvää.

 

Tutustu meihin ja ota selvää, mitä me voimme tarjota sinulle!

Ota selvää Retail Manager Traineen toimenkuvasta ja koulutusohjelmasta klikkaamalla kohtaa “Tapaa Dragan…”. Dragab on Retail Manager Trainee ja hän kertoo seuraavassa hieman lisää siitä, millaista on työskennellä JYSKissä.

Heräsikö sinulla kysyttävää?

Jos sinulla heräsi kysymyksiä liittyen kyseiseen toimenkuvaan, älä epäröi olla yhteydessä JYSK Suomen HR-osastoomme hrfi@jysk.com

Miksi hakeuduit RMT-koulutusohjelmaan?

  • Halusin saada vieläkin laajemman kuvan ja käsityksen JYSKistä kansainvälisenä ja jatkuvasti kehittyvänä yrityksenä.
  • Halusin kehittää johtamistaitojani ja saada entistä parempia työkaluja strategiseen kommunikointiin. Halusin myös oppia kouluttajien kokemuksista.  
  • Halusin haastaa ja kehittää itseäni esimiehenä ja johtajana, jotta voisin tulevaisuudessa työskennellä Retail Managerina.  
  • Halusin päästä tapaamaan kollegoita eri maissa ja jakaa parhaita käytänteitä ja kokemuksia heidän kanssaan.  

 

Millaista on työskennellä RMT:na JYSKissä?

  • Ensisijaisesti olen aluepäällikkö, joten alueeni suoriutuminen ja alueeni tulos on ensisijainen tavoitteeni ja prioriteettini.  
  • RMT-koulutusohjelmaan osallistuminen tarkoitti sitä, että minun tulee pystyä yhdistämään työni aluepäällikkönä sekä uusi roolini RMT:na.
  • Minun täytyy työskennellä kurinalaisesti ja johdonmukaisesti. Lisäksi minulta odotetaan joustavuutta työskennellä kahdessa eri roolissa samanaikaisesti.
  • RMT-koulutusohjelma edellyttää astumista pois omalta mukavuusalueelta ja itseni haastamista täysin uudella tapaa.  

 

Millaisia haasteita olet kohdannut koulutusohjelman aikana?

  • Suunnittelu, suunnittelu ja suunnittelu. Joskus tuntuu mahdottomalta suunnitella päivää pidemmälle, mutta, jos et sitä tee – sitten vasta oletkin vaikeuksissa. Suunnitteluni on muuttunut uuden roolini myötä. Enää ei riitä, että minulta itseltäni löytyy aikaa, vaan nyt osallisina on moni muukin. Omien heikkouksien tunnistaminen, virheistä oppiminen ja kyky muuttaa toimintatapojaan ovat kaiken keskiössä, kun haluaa kehittyä ja tulla paremmaksi.

 

Kuvaile hieman JYSKin työilmapiiriä ja yrityskulttuuria RMT:n näkökulmasta.

  • Joka tasolla sinua arvostetaan työntekijänä ja kollegana, ja saat apua ja tukea menestyäksesi RMT:na.  
  • Tiimihenki on loistava. JYSKissä saamme aikaan ihmeitä yhdessä.  
  • On hienoa tavata kollegoita eri maista ja havaita, että olemme yhtä suurta perhettä kotimaasta riippumatta.

 

Miksi suosittelet JYSKiä työpaikaksi muille? 

  • JYSKissä työskentelemme kovasti ylittääksemme tavoitteemme.
  • Lisäksi olemme todella hyvin organisoitunut yritys, jossa on vahva struktuuri ja selkeät prosessit.
  • JYSKin skandinaavinen johtamistapa luo ilmapiirin ja työympäristön, jossa jokaisella on mahdollisuus kehittyä, päästä eteenpäin ja vaikuttaa.
  • Mitä sitten mietitkään JYSKistä, tulet yllättymään huomatessasi, miten paljon muutakin olemme. JYSK todella ylittää odotuksesi.  

Työskentele Retail Managerina JYSKissä

Retail Managerina vastaat JYSKin myymälätoiminnoista sekä regionin/maan kokonaissuoriutumisesta. Tehtävänäsi on varmistaa, että JYSK konseptit toteutuvat 100 % myymälöissä ja että budjetit ja muut avainlukutavoitteet saavutetaan.   

Retail Manager raportoi maansa Country Managerille tai Head of Retailille.

Retail Managerin vastuulla:

  • Tavoitteiden laatiminen ja saavuttaminen pitkällä ja lyhyellä aikavälillä valikoitujen fokusalueiden osalta.
  • Aluepäälliköiden avustaminen, kouluttaminen ja kehittäminen, jotta voidaan varmistaa myymälöiden korkeat standardit, budjettien saavuttaminen ja regionin/maan liikevaihdon kehitys.  
  • Parhaan mahdollisen johtamisen varmistaminen myymälöissä ja alueilla regionisi/maasi osalta tunnistamalla ja rekrytoimalla vain kriittisten menestystekijämme täyttäviä henkilöitä esimiehiksi. Rekrytoidessasi teet tiivistä yhteistyötä HR Managerin kanssa.  
  • Vuosittaisen Business Planin kehittäminen ja toteutumisen varmistaminen sekä myymälätoimintojen optimointi yhteistyössä aluepäälliköiden kanssa. 
  • Budjettien, BSC-tavoitteiden ja muiden maan asettamien avainlukujen kehittäminen ja saavuttaminen.
  • Kaikkien JYSK konseptien (JYSK customer promises, JYSK arvot ja JYSK leadership) 100 % jalkauttamisen varmistaminen.
  • Myymäläverkoston optimointi maan asettamien tavoitteiden pohjalta. Myös uusien myymälöiden avaamiseen, myymälöiden muuttoihin ja uudelleenjärjestelyihin liittyvien projektien varmistaminen.
  • Haastaminen, motivoiminen ja terveen paineen asettaminen alueille varmistaaksesi, että aluepäälliköt pysyvät budjetissa ja sovituissa aikatauluissa ja liikevaihtotavoitteissa.

 

 Tämä tehtävä on täydellinen sinulle, jos...

  • olet vakuuttava, kunnianhimoinen, päämäärätietoinen ja haluat laajan esimiesvastuun.
  • haluat vaikuttaa ja tehdä parhaasi, jotta yritys menestyisi.
  • ajattelutapasi on strateginen ja olet todella tuloshakuinen.
  • olet työllesi omistautunut ja vaadit paljon itseltäsi.  
  • osaat suunnitella ja aikatauluttaa sekä priorisoida tehtäväsi.  
  • olet ylpeä kehittäessäsi tiimiäsi ja näet heidän kehittyvän.  
  • olet valmis haastamaan ja kehittämään itseäsi.  
  • osaat tehdä strategisia ja hyvin perusteltuja päätöksiä.
  • tunnistat potentiaalin ja kehität heitä uraputkessa eteenpäin vahvistaaksesi “vaihtopenkkiä”.
  • ajattelutapasi on myönteinen ja ennakoiva.
  • matkustaminen työn puolesta on sinulle selvää.

 

Tutustu meihin ja ota selvää, mitä me voimme tarjota sinulle!

Ota selvää Retail Managerin toimenkuvasta klikkaamalla kohtaa “Tapaa Igor…”. Igor on Retail Manager ja hän kertoo seuraavassa hieman lisää siitä, millaista on työskennellä JYSKissä.

Heräsikö sinulla kysyttävää?

Jos sinulla heräsi kysymyksiä liittyen kyseiseen toimenkuvaan, älä epäröi olla yhteydessä JYSK Suomen HR-osastoomme hrfi@jysk.com

Millaista on työskennellä Retail Managerina JYSKissä?

  • Työ on todella haastavaa ja dynaamista, mutta siksi juuri se kiinnostaa minua.
  • Minun täytyy olla todella joustava ja sopeutua lukuisiin erilaisiin tilanteisiin. Nopea reagointi ja tehokas päätöksentekotaito ovat monesti tarpeen.  
  • Minun tulee toimia roolimallina ja esimerkkinä muulle organisaatiolle aluepäälliköistä alkaen kaikessa tekemisessäni, oli se sitten johtaminen, valmentaminen, motivointi tai kommunikointi. 
  • Minun tulee varmistaa hyvä yhteistyö eri organisaatioiden välillä.
  • Yksi tärkeimmistä avaimista menestykseen, on löytää oikeat työntekijät oikeisiin toimenkuviin ja kehittää heitä urapolulla eteenpäin.  
  • Retail Managerin työ voi olla melko raskasta ja stressaava, mutta minä pidän siitä!  

 

Millaisia haasteita kohtaat työssäsi?

  • Suurin haaste on jatkuvasti varmistaa jokaisen vastuualueeni optimaalisin ja paras suoritustaso. Ja sitten taas, vaikka kaikki tulokset olisivatkin hyvät – aina on tilaa parantaa.

 

Kuvaile hieman JYSKin työilmapiiriä ja yrityskulttuuria RM:n näkökulmasta.

  • Se on sekoitus kovaa työtä ja loistavaa tiimityötä 
  • Työkulttuurimme on todella osallistavaa ja se perustuu luottamukseen. Paljon tiimityötä. Suurin osa toimenpiteistä ja päätöksistä pohjautuu työntekijöiden osallistumiseen jo suunnittelu- ja ideointivaiheessa.
  • Yrityksessämme vallitsee loistava ilmapiiri – aivan sama mihin myymälään menen ja kenet tapaan.  

 

Miksi suosittelet JYSKiä työpaikaksi muille? 

  • Koska JYSKissä jokaisen työntekijän mielipide on tärkeä: jokaisella on oikeus nostaa asioita puheeksi ja ehdottaa uusia toimintatapoja.  
  • JYSK tarjoaa työntekijöilleen perehdytys- ja koulutusohjelman jokaiseen toimenkuvaan. Täällä todella kehitetään työntekijöitä.  
  • JYSKissä tunnistetaan potentiaalit ja aikaansaavat työntekijät, joille myös pyritään tarjoamaan mahdollisuuksia edetä JYSK-urallaan.  

 

Työskentele Country Managerina JYSKissä

Country Managerina vastaat maasi kokonaissuoriutumisesta sekä varmistat optimaaliset JYSK-myymälätoiminnot kehittämällä strategioita, jalkauttamalla olemassa olevat JYSK-konseptit kentälle, saavuttamalla budjetit sekä maasi muut avaintavoitteet.  

Country Managerina esimiehenäsi toimii Executive Vice President of Retail JYSK NORDICissa.

Country Managerin vastuualueet:

  • Vastaat JYSK-maasi kehittämisestä sekä toiminnoista, toiminnan perustana ovat JYSK Arvot ja JYSK Leadership.
  • Varmistat parhaan mahdollisen johtamisen ja esimiestyön JYSKissä: vastaat parhaiden talenttien rekrytoinnista tehtäviin, kuten Retail Manager, Finance Manager, HR Manager (yhteistyössä HR-osaston kanssa).
  • Täysi vastuu vuosittaisen Business Planin ja budjettien luomisesta ja jalkauttamisesta varmistaen, jatkuvan konseptin, liikevaihdon ja tuloksen kehittymisen.
  • Tuloksekkaiden tiimien ja yhteistyön varmistaminen organisaation sisällä.  
  • Maan sisäisen ja maan ja JYSK NORDICin välisen keskusteluyhteyden ja sujuvan kommunikoinnin varmistaminen.  

 

Tämä tehtävä on täydellinen sinulle, jos...

  • olet kilpailuhenkinen ja haluat aina olla paras.  
  • haluat tehdä tulosta ja tuottaa lisäarvoa JYSKille.  
  • haluat haastaa ja tulla haastetuksi.  
  • olet motivoitunut inspiroimaan ja kehittämään tiimisi jäseniä.  
  • olet hyvä ja selkeä johtaja.
  • ajattelutapasi on strateginen.

 

Tutustu meihin ja ota selvää, mitä me voimme tarjota sinulle!

Ota selvää Country Managerin toimenkuvasta klikkaamalla kohtaa “Tapaa Johan…”. Johan on Country Manager ja hän kertoo seuraavassa hieman lisää siitä, millaista on työskennellä JYSKissä.

Heräsikö sinulla kysyttävää?

Jos sinulla heräsi kysymyksiä liittyen kyseiseen toimenkuvaan, älä epäröi olla yhteydessä JYSK Suomen HR-osastoomme hrfi@jysk.com

Millaista on työskennellä Country Managerina JYSKissä?

  • En usko, että CM:lla on kahta samanlaista työpäivää. Ympäri vuoden ja joka päivä tapahtuu paljon erilaisia asioita, se myös haastaa ja inspiroi minua.
  • Yhtenä päivänä olen kokouksessa, jossa keskustellaan ja suunnitellaan seuraavien kolmen vuoden strategiaa tai valikoimamuutoksia. Seuraavana päivänä kierrän myymälöissä toisen tiimini jäsenten kanssa tai suunnittelemme seuraavan tilikauden kampanjoita ja aktiviteetteja eri mediakanavissa. Tai sitten saatan kiertää arvioimassa uusia mahdollisia myymäläpaikkoja tai olenkin pääkonttorilla tavaten hallinnon työntekijöitä ja seuraten eri projektien, aloitteiden, tulosten ja avainlukujen kehittymistä ja edistymistä.   
  • Siinä syy, miksi pidän työstäni ja koen sen olevan mielenkiintoista ja haastavaa samanaikaisesti – ei kahta samanlaista päivää.  

 

Millaisia haasteita kohtaat työssäsi?

  • Minulla on kova halu kehittää ja kehittyä nopeasti, silti minun tehtävänäni on myös varmistaa, että pysymme koko ajan oikeilla raiteilla ja säilytämme fokuksen. Näiden kahden asian välisen tasapainon löytäminen on välillä haastavaa. Koska myymälöitä on paljon ympäri maata ja toimintoja organisaatiossa useita, on todella tärkeää, että kaikki tietävät tavoitteet, odotukset ja ovat varmoja siitä, mitä ja miten he työnsä tekevät. Toimintatapoja ja mielipiteitä on yleensä yhtä monta kuin on tekijääkin, mutta JYSKissä menestyksemme perustuu juurikin siihen, että meillä on yksi yhteinen tapa toimia. Kerta toisensa jälkeen se on osoittautunut tehokkaimmaksi ja tuloksekkaimmaksi tavaksi toimia näinkin suuressa yrityksessä kuin mikä JYSK on.

 

Kuvaile hieman JYSKin työilmapiiriä ja yrityskulttuuria CM:n näkökulmasta.

  • Haluan, että työilmapiirimme on avoin ja osallistava. Jokaisen tulisi voida kertoa ajatuksistaan ja mielipiteistään.   
  • Uskon, että parhaissa organisaatioissa on selkeät vastuualueet ja vastuualueisiinsa sitoutuneet tekijänsä. Haluamme olla alamme parhaita ja paras tapa saavuttaa tuo paikka on kehittää tiimejä ja sen jäseniä.  
  • Ilmapiirimme on myös todella kilpailuhenkinen. Halu menestyä on aistittavissa valtaisan energian ja innokkuuden kautta. Kaiken kilpailemisen lisäksi muistamme kuitenkin myös pitää hauskaa ja juhlia onnistumisiamme ja hyviä suoriutumisia.

 

Miksi suosittelet JYSKiä työpaikaksi muille?

  • Itse olen työskennellyt JYSKissä 17 vuotta. Noiden vuosien aikana olen ehtinyt työskennellä melkeinpä jokaisella myymälätoimintojen organisaatiotasolla, ja edelleenkin koen työni ja yrityksen inspiroivana ja motivoivana. Isoin syy tähän on se, että JYSK kehittyy koko ajan ja siinä samalla työntekijät saavat loistavia mahdollisuuksia kehittyä itsekin ja mennä urapolullaan eteenpäin.
  • Arvostan myös yrityksemme vahvaa voittajakulttuuria, jonka kautta kaikki on mahdollista. JYSKin historian aikana tämä on todistettu niin monta kertaa. Jos asetat tavoitteen ja todella sitoudut tekemään kaikkesi saavuttaaksesi sen, on sinulla hyvä mahdollisuus onnistua siinä.